W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo kujawsko-pomorskie

Województwo kujawsko-pomorskie - 100 obwodnic

Obwodnica Kowalewa Pomorskiego w ciągu drogi krajowej nr 15

Stan prac przygotowawczych:

30 kwietnia 2024 r. do Burmistrza Kowalewa Pomorskiego został złożony wniosek
o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2025 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kowalewa Pomorskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 15. Jest to droga o znaczeniu międzyregionalnym, który wyprowadza ruch z Torunia i korytarza autostrady A1 w kierunku województwa warmińsko-mazurskiego i korytarza drogi ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą a Gdańskiem.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Kowalewie Pomorskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego
i regionalnego. Inwestycja ta będzie kontynuacją wysiłków na rzecz usprawnienia ruchu na tym korytarzu drogi krajowej nr 15. W 2016 r. oddano do ruchu obejście centrum Brodnicy, a w kolejnych latach oddano obwodnicę Nowego Miasta Lubawskiego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Nowej Wsi Wielkiej w ciągu drogi krajowej nr 25

Stan prac przygotowawczych:

7 sierpnia 2024 r. do Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Nowej Wsi Wielkiej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości na drodze krajowej nr 25. Jest to ruch kierujący się na osi północ-południe, pomiędzy Bydgoszczą a Inowrocławiem i dalej
w kierunku Kutna i Poznania. Jest to jeden z ważniejszych korytarzy transportowych
w województwie. Budowa obwodnicy wpisuje się w kompleksową przebudowę całego ciągu drogi krajowej nr 25, w ramach której zrealizowano do tej pory szereg zadań, w tym obwodnicę Inowrocławia.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Nowej Wsi Wielkiej. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego oraz regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Kruszwicy w ciągu drogi krajowej nr 62

Stan prac przygotowawczych:

21 października 2024 r. do Burmistrza Kruszwicy został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kruszwicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 62. Droga ta jest istotna dla układu komunikacyjnego województwa kujawsko-pomorskiego, rozprowadzając ruch na osi wschód-zachód pomiędzy autostradą A1 i Włocławkiem
a korytarzami dróg krajowych nr 15 i 25.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Kruszwicy. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego oraz regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Brześcia Kujawskiego w ciągu drogi krajowej nr 62

Stan prac przygotowawczych:

7 października 2024 r. do Burmistrza Brześcia Kujawskiego został złożony wniosek
o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2025 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 62. Jest to ruch prowadzący ze strony autostrady A1 i Włocławka. Inwestycja poprawi również warunki
i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, szczególnie związanego ze strefą ekonomiczną, która posiada liczne tereny w okolicy miejscowości.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego
i zwiększenie przepustowości w Brześciu Kujawskim. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Strzelna w ciągu dróg krajowych nr 15 i 25

Stan prac przygotowawczych:

23 czerwca 2025 r. do Burmistrza Strzelna został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: 2028 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strzelna jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście. W Strzelnie krzyżują się drogi krajowe nr 15, 25, a także 62. Drogi krajowe nr 15 i 25 prowadzą od strony północnej z Torunia
i Bydgoszczy i dalej na południe do korytarzy drogi ekspresowej S5 oraz autostrady A2. Ponadto, od strony wschodniej, ruch do Strzelna doprowadza droga krajowa nr 62, idąca od Włocławka i autostrady A1. Obwodnica ma na celu wyprowadzenie ruchu ze ścisłego centrum miasta, który obecnie jest rozprowadzony w dużej mierze jednokierunkowo.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Strzelnie oraz okolicy.
W 2023 roku zakończono rozbudowę DK62 ze Strzelna do Kruszwicy, co w połączeniu
z przygotowywanymi obwodnicami obu miast całkowicie odmieni ruch tranzytowy
i lokalny w regionie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego oraz regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Lipna w ciągu drogi krajowej nr 67

Stan prac przygotowawczych:

7 lutego 2025 r. do Wójta Gminy Lipno został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Buduj: 2030 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Lipna jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 67.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Lipnie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, poruszającego się obecną drogą krajową nr 10. W ten sposób kierowcy jadący w kierunku Włocławka i autostrady A1 nie będą wjeżdżać do centrum miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}