W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo lubelskie

Województwo lubelskie - 100 obwodnic

Obwodnica Dzwoli w ciągu drogi krajowej nr 74

Stan prac:

Inwestycja realizowana jest w systemie tradycyjnym. W 2022 r. Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W 2023 r. podpisana została umowa z wykonawcą.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data zakończenia inwestycji: IV kwartał 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Dzwoli jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości. Obwodnica poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, komfort podróżowania i przepustowość ruchu DK74 na wysokości Dzwoli.

 

Obwodnica Gorajca w ciągu drogi krajowej nr 74

Stan prac:

W 2025 r. Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na przełomie lipca i sierpnia 2025 r. rozpoczęły się pierwsze prace w terenie.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data zakończenia inwestycji: IV kwartał 2027 r.

Cel realizacji inwestycji:

Głównymi celami inwestycji są poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, zmniejszenie uciążliwości związanych z ruchem tranzytowym dla mieszkańców Gorajca oraz zwiększenie przepustowości DK74. Po wykonaniu szeregu inwestycji na DK74, zniesione zostanie ograniczenie tonażowe na DK74 dla pojazdów powyżej 8 ton między Frampolem a Szczebrzeszynem.
 

Obwodnica Janowa Lubelskiego w ciągu drogi krajowej nr 74

Stan prac przygotowawczych:

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie rozpatruje skargę na decyzję środowiskową (wydaną w 2024 r. przez Burmistrza Janowa Lubelskiego) złożoną przez mieszkańców.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data ogłoszenia przetargu realizację inwestycji: 2028 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Głównym celem budowy obwodnicy Janowa Lubelskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, co poprawi komfort życia mieszkańców i zmniejszy natężenie ruchu w centrum. Obwodnica umożliwi sprawniejszy przejazd trasą DK74 między ekspresową S19 w Janowie Lubelskim a realizowaną S17 w Zamościu oraz przejściem granicznym z Ukrainą w Zosinie.

 

Obwodnica Szczebrzeszyna w ciągu drogi krajowej nr 74

Stan prac przygotowawczych:

Trwają prace nad dokumentacją niezbędną do ogłoszenia ponownego przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data ogłoszenia przetargu na prace przygotowawcze: II połowa 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem realizacji inwestycji jest udrożnienie drogi krajowej nr 74 (prowadzącej do przejścia drogowego w Zosinie na granicy polsko-ukraińskiej) oraz poprawa płynności ruchu drogowego. Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy ze Szczebrzeszyna, poprawi bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.

 

Obwodnica Zamościa w ciągu drogi krajowej nr 74

Stan prac przygotowawczych:

W 2021 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data złożenia wniosku o decyzję środowiskową: IV kwartał 2025 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Celem inwestycji jest oprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, zmniejszenie uciążliwości związanych z ruchem tranzytowym dla mieszkańców Zamościa oraz zwiększenie przepustowości DK74, z w tym odciążenie układu drogowego, prowadzącego do przejścia granicznego w Zosinie. Obwodnica Zamościa połączy się w przyszłości z obwodnicą Szczebrzeszyna w ciągu DK74, a także z drogą ekspresową S17 Piaski - Hrebenne.

 

Obwodnica Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82

Stan prac przygotowawczych:

W 2021 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (STEŚ-R). W 2025 r. złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: 2025/2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Droga poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dzięki obwodnicy zwiększy się przepustowość drogi krajowej nr 82 i dróg lokalnych, prowadzących m.in. nad jeziora na pojezierzu łęczyńsko-włodawskim. Wyprowadzony zostanie także ruch ciężarowy z kopalni Bogdanka.

 

Obwodnica Łukowa w ciągu drogi krajowej nr 63

Stan prac przygotowawczych:

Trwają prace nad dokumentacją niezbędną do ogłoszenia ponownego przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data ogłoszenia przetargu na prace przygotowawcze: II połowa 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Obwodnica połączy DK63 Siedlce - Radzyń Podlaski i DK76 Łuków - Garwolin, a tym samym przyczyni się do poprawy przepustowości i płynności jazdy, pozwoli również na znaczne skrócenie czasu przejazdu. Trasa przyczyni się również do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z Łukowa, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa zarówno mieszkańców, jak i kierowców.

{"register":{"columns":[]}}