W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo lubuskie

Województwo lubuskie - 100 obwodnic

Obwodnica Dobiegniewa w ciągu drogi krajowej nr 22

Stan prac przygotowawczych:

W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa, a następnie ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. We wrześniu 2025 r. podpisana została umowa z wykonawcą (Budimex).

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data rozpoczęcia robót budowlanych: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Dobiegniewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Dobiegniewie.

Droga krajowa nr 22 jest ważnym korytarzem transportowym nie tylko dla województwa lubuskiego. Obwodnica usprawni ruch zarówno na odcinku pomiędzy Wałczem a Gorzowem Wielkopolskim, ale także pomiędzy polsko-niemiecką granicą a korytarzem drogi krajowej nr 11 i dalej autostrady A1.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31

Stan prac przygotowawczych:

W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa, a następnie ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. We wrześniu 2025 r. podpisana została umowa z wykonawcą (PUT Intercor).

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data rozpoczęcia robót budowlanych: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z DK23 i DK31, jaki koncentruje się w mieście. Obwodnica pozwoli na rozładowanie ruchu w kierunku północnym i zachodnim, zapewni obsługę i dostęp do strefy ekonomicznej oraz dostęp do polsko-niemieckiego przejścia granicznego. Równolegle trwa procedura zmierzająca do budowy nowego mostu granicznego na Odrze w ciągu DK22.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego
i zwiększenie przepustowości w samym Kostrzynie nad Odrą.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Krosna Odrzańskiego w ciągu drogi krajowej nr 29

Stan prac:

Umowa na realizację w systemie Projektuj i buduj podpisana 7 marca 2024 r. z firmą Polaqua.
4 sierpnia 2025 r. Wojewoda Lubuski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Trwają prace budowlane.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data zakończenia inwestycji: grudzień 2027 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 29. Budowa obwodnicy znacząco zmieni sytuację z mieście poprzez wybudowanie nowej przeprawy przez Odrę. Obecny zabytkowy most nie jest w stanie przenieść rosnących potoków ruchu.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego
i zwiększenie przepustowości w Krośnie Odrzańskim. Odcinek ten jest ważnym korytarzem regionalnym zachodniej części województwa lubuskiego, stanowi także jeden z ważnych korytarzy przygranicznych od granicy z Niemcami w Świecku w kierunku Zielonej Góry i dalej poprzez drogę ekspresową S3 do zachodniej i południowej Polski.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Przytocznej w ciągu drogi krajowej nr 24

Stan prac przygotowawczych:

W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa. Trwają prace nad dokumentacją przetargową.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj: III kw. 2025 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą: 2026 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Przytocznej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 24. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Przytocznej.

Droga krajowa nr 24 jest ważnym korytarzem transportowym na osi wschód-zachód, równolegle do autostrady A2. Obwodnica poprawi również dostęp do drogi ekspresowej S3. Dzięki obwodnicy wyprowadzony zostanie szczególnie ruch dalekobieżny i tranzytowy z miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Strzelec Krajeńskich w ciągu drogi krajowej nr 22

Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu w lutym 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strzelec Krajeńskich było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentrował się w mieście, a dzięki temu poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Strzelcach Krajeńskich.

Droga krajowa nr 22 jest ważnym korytarzem transportowym nie tylko w województwie lubuskim. Obwodnica usprawni również ruch na odcinku pomiędzy Wałczem a Gorzowem Wielkopolskim oraz
w stronę zachodnią pomiędzy Niemcami a korytarzem drogi krajowej nr 11 i dalej autostrady A1
i Trójmiasta w kierunku wschodnim.

 

Obwodnica Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu drogi krajowej nr 12

Stan prac przygotowawczych:

W 2023 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2024 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. We wrześniu 2025 r. podpisana została umowa z wykonawcą (Mirbud).

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data rozpoczęcia robót budowlanych: 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2028 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnic Wschowy i Dębowej Łęki jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 12. Obwodnica stanowić będzie fragment ciągu DK12 stanowiącego połączenie nowo wybudowanych dróg ekspresowych S3 i S5 na terenie województwa dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Wpisuje się ona w szereg zadań, jakie są planowane na drodze krajowej nr 12, jak np. budowa obwodnicy Głogowa.

Dzięki realizacji inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości we Wschowie i Dębowej Łęce oraz na całym fragmencie drogi krajowej nr 12 pomiędzy Lesznem a Głogowem.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}