W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo mazowieckie

Województwo mazowieckie - 100 obwodnic

Obwodnica Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60

Stan prac przygotowawczych:

29 kwietnia 2021 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data złożenia wniosku o decyzję środowiskową: IV kwartał 2025 r.
  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: III kwartał 2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: IV kwartał 2027 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj:
    II kwartał 2028 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Ciechanowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Ciechanowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79

Stan prac:

Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu 28 sierpnia 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Lipska było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który odbywał się drogą krajową nr 79. Dzięki temu nastąpiła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Lipsku. Inwestycja poprawiła również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się z Warszawy. Stanowi również uzupełnienie przebudowanego ciągu drogi wojewódzkiej nr 747.

Jednocześnie zachowane zostały najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60

Stan prac przygotowawczych:

28 października 2020 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. 31 stycznia 2025 r. uzyskana została decyzja środowiskowa.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: III kwartał 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj:
    II kwartał 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2030 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą ekspresową S8 a autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie wybudowanej obwodnicy Gostynina.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53

Stan prac przygotowawczych:

20 listopada 2019 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
10 listopada 2021 r. do Wójta Gminy Olszewo-Borki złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, która została wydana 26 marca 2025 r. Z uwagi na złożone odwołania, sprawą zajęło się Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ostrołęce, które
13 sierpnia 2025 r. wydało decyzję rozpatrującą odwołania.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: II kwartał 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj:
    IV kwartał 2026 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2030 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Ostrołęki jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 53 i 61.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Ostrołęce. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Zadanie dopełni zamierzone efekty w zakresie zrealizowanej trasy S61 w tym rejonie. Szczególnie istotne będzie również rozładowanie ruchu w kierunku północnym, m.in.
w sezonie wakacyjnym.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61

Stan prac przygotowawczych:

4 grudnia 2020 r. ogłoszony został przetarg na realizację w systemie Projektuj i buduj.
17 czerwca 2021 r. podpisana została umowa z wykonawcą.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data zakończenia inwestycji: I półrocze 2026 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Pułtuska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 57 i 61. Planowana jest rozbudowa całego przebiegu drogi krajowej nr 61 biegnącej z Warszawy do rozwidlenia z drogą krajową
nr 57.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Drogi krajowej nr 57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i Mazowsza na Warmię i Mazury.

Dzięki realizacji inwestycji ruch zostanie wyprowadzony także z sąsiednich miejscowości: Kacice, Kleszewo, Przemiarowo.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63

Stan prac przygotowawczych:

6 listopada 2020 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data złożenia wniosku o decyzję środowiskową: IV kwartał 2025 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: IV kwartał 2027 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj:
    III kwartał 2028 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 63 i 92.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez realizację tej obwodnicy w ciągu drogi krajowej, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie prowadził do miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9

Stan prac przygotowawczych:

4 listopada 2022 r. uzyskana została decyzja środowiskowa. 5 sierpnia 2024 r. ogłoszony został przetarg na realizację w systemie Projektuj i buduj.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj:
    III kwartał 2025 r.
  • Planowana lata zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 oraz węzła znajdującego się w okolicy Radomia.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63

Stan prac przygotowawczych:

6 listopada 2020 r. podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. 22 września 2022 r. do Wójta Gminy Sokołów Podlaski złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: II kwartał 2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: 2032 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2035 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie drogi krajowe w mieście przebiegają przez teren bardzo zabudowany, stanowiący kręgosłup komunikacyjny miasta.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z autostrady A2.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79

Stan prac przygotowawczych:

9 stycznia 2025 r. uzyskana została decyzja środowiskowa. 29 sierpnia 2025 r. ogłoszony został przetarg na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj:
    I kwartał 2026 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Zwolenia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 12 i 79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości - obwodnicy Lipska.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego w mieście Zwoleń i zwiększenie przepustowości drogi krajowej nr 79. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 pomiędzy Radomiem a Puławami. Prace nad tym ciągiem również trwają.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}