Województwo opolskie
Obwodnica Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46
Stan prac przygotowawczych:
W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa. W czerwcu 2025 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.
Harmonogram dalszych prac:
• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: I kwartał 2026 r.
• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2027 r.
• Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.
Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sidziny jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 46 wraz z budową kilkusetmetrowej przeprawy przez Nysę Kłodzką. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Sidzinie i Malerzowicach Wielkich. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41
Stan prac przygotowawczych:
W 2025 r. została wydana decyzja środowiskowa.
Harmonogram dalszych prac:
• Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: IV kwartał 2025 r.
• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: II kwartał 2026 r.
• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2027 r.
• Planowana data zakończenia inwestycji: 2030 r.
Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Prudnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 41. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Brzegu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Lędzin w ciągu drogi krajowej nr 46
Stan prac przygotowawczych:
Trwa procedowanie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej złożonego do Wójta Gminy Chrząstowice w maju 2024 r.
Harmonogram dalszych prac:
• Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: IV kwartał 2025 r.
• Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: II kwartał 2026 r.
• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: I kwartał 2027 r.
• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2028 r.
• Planowana data zakończenia inwestycji: 2030 r.
Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Lędzin jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 46. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Lędzinach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39
Stan prac przygotowawczych:
W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2025 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołania Gminy Skarbimierz od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, utrzymał w mocy decyzję środowiskową.
Harmonogram dalszych prac:
• Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: I kwartał 2027 r.
• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: IV kwartał 2027 r.
• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2029 r.
• Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.
Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzegu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 39 wraz z budową kilkusetmetrowej przeprawy przez Odrę. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Brzegu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.