W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo opolskie

Województwo opolskie - 100 obwodnic

Obwodnica Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46

Stan prac przygotowawczych:

W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa. W czerwcu 2025 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.

Harmonogram dalszych prac:

• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: I kwartał 2026 r.

• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2027 r.

• Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sidziny jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 46 wraz z budową kilkusetmetrowej przeprawy przez Nysę Kłodzką. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Sidzinie i Malerzowicach Wielkich. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41

Stan prac przygotowawczych:

W 2025 r. została wydana decyzja środowiskowa.

Harmonogram dalszych prac:

• Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: IV kwartał 2025 r.

• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: II kwartał 2026 r.

• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2027 r.

• Planowana data zakończenia inwestycji: 2030 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Prudnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 41. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Brzegu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Lędzin w ciągu drogi krajowej nr 46

Stan prac przygotowawczych:

Trwa procedowanie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej złożonego do Wójta Gminy Chrząstowice w maju 2024 r.

Harmonogram dalszych prac:

• Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: IV kwartał 2025 r.

• Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: II kwartał 2026 r.

• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: I kwartał 2027 r.

• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2028 r.

• Planowana data zakończenia inwestycji: 2030 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Lędzin jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 46. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Lędzinach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39

Stan prac przygotowawczych:

W 2024 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2025 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołania Gminy Skarbimierz od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, utrzymał w mocy decyzję środowiskową.

Harmonogram dalszych prac:

• Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: I kwartał 2027 r.

• Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: IV kwartał 2027 r.

• Planowana data uzyskania decyzji ZRID: II połowa 2029 r.

• Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzegu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 39 wraz z budową kilkusetmetrowej przeprawy przez Odrę. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Brzegu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}