W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo podkarpackie

Województwo podkarpackie - 100 obwodnic

Obwodnica Brzostka i Kołaczyc w ciągu drogi krajowej nr 73

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla zadania uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Trwa opracowanie Koncepcji programowej. Oprócz tego planowana jest równolegle przebudowa drogi krajowej nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem na odcinkach pomiędzy obwodnicami.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kw. 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Inwestycja ma na celu wyprowadzenie ruchu z obu miejscowości. Dzięki budowie obwodnic ruch tranzytowy na osi północ-południe, w kierunku Pilzna i Jasła oraz drogi krajowej nr 94, drogi krajowej nr 28 i autostrady A4, zostanie wyprowadzony z obu miejscowości. Dzięki realizacji zadania nastąpi poprawa bezpieczeństwa na drogach i ograniczenie emisji spalin i hałasu.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Jasła w ciągu drogi krajowej nr 73

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla zadania uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Trwa opracowywanie koncepcji programowej. Oprócz tego planowana jest równolegle przebudowa drogi krajowej nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem na odcinkach pomiędzy obwodnicami.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kw. 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Inwestycja ma na celu wyprowadzenie ruchu, jaki koncentruje się w mieście z kierunków południowo-wschodniego i zachodniego, czyli drogi krajowej nr 28, stanowiącej główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy, ruch tranzytowy powinien  się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości. Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg w Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.


Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Kolbuszowej w ciągu drogi krajowej nr 9

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla zadania zawarto umowę na prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu studium korytarzowego, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kw. 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Celem  budowy obwodnicy Kolbuszowej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej numer 9. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa  ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej numer 9 Rzeszów - Radom i będzie stanowiła jedną z dwóch nowych obwodnic w ciągu DK 9 (Oprócz tego przewidziana jest realizacja obwodnicy Nowej Dęby).

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu drogi krajowej nr 28

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla zadania zawarto umowę na prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. Z uwagi na planowaną budowę nowego korytarza S19, konieczne jest kompleksowe rozwiązanie układu komunikacyjnego w ciągu drogi krajowej nr 28.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kw. 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Celem budowy obwodnicy Miejsca Piastowego jest wyprowadzenie ruchu, jaki koncentruje się w mieście w układzie wschód-zachód w ciągu drogi krajowej nr 28, stanowiącej główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy ruch tranzytowy w centrum miejscowości powinien się znacząco zmniejszyć. Planowane  jest docelowe wytyczenie nowego przebiegu drogi krajowej nr 28, co powinno również poprawić sytuację w miejscowościach sąsiednich i poprawić dostępność do planowanej drogi ekspresowej S19.

Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Miejscu Piastowym. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na drodze krajowej nr 28.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Nowej Dęby w ciągu drogi krajowej nr 9

  • Stan prac przygotowawczych:

Zawarto umowę na prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu studium korytarzowego, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kw. 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Celem budowy obwodnicy Nowej Dęby jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa obwodnica ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej numer 9 Rzeszów - Radom i będzie stanowiła jedną z dwóch nowych obwodnic w ciągu DK9 (planowana jest również realizacja obwodnicy Kolbuszowej).

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Pilzna w ciągu drogi krajowej nr 73

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla inwestycji uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Trwa opracowywanie koncepcji programowej. Oprócz tego planowana jest równolegle przebudowa drogi krajowej nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kw. 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Celem budowy obwodnicy Pilzna jest wyprowadzenie z miasta ruchu, jaki koncentruje się z kierunków wschodniego i zachodniego (droga krajowa nr 94 i autostrada A4) oraz w kierunku południowym. Przebieg dk 73 łączy korytarz transportowy dk 94/A4 z drogą krajową nr 28 stanowiącą główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji obwodnicy ruch tranzytowy powinien się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości.

Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg w Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na osi północ-południe.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Przemyśla w ciągu drogi krajowej nr 28/77

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla zadania zawarto umowę na prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu studium korytarzowego, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kw. 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Celem budowy obwodnicy Przemyśla jest wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych numer 28 oraz 77. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa inwestycja ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej numer 28 w kierunku polsko-ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 84 (II etap)

  • Stan prac przygotowawczych:

Jest to kolejny etap inwestycji polegającej na dokończeniu obejścia Sanoka. Pierwszą część inwestycji udostępniono kierowcom 31.01.2020 r. Inwestycja posiada decyzję środowiskową. Zawarto umowę na dalsze prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kw. 2023 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Celem rozbudowy obwodnicy Sanoka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych nr 28 oraz nr 84 z centrum miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}