Województwo podkarpackie
Obwodnica Brzostka i Kołaczyc w ciągu drogi krajowej nr 73
Stan prac przygotowawczych:
W 2022 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2024 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: II połowa 2025 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.
Cel realizacji inwestycji:
Inwestycja ma na celu wyprowadzenie ruchu z obu miejscowości. Dzięki budowie obwodnic ruch tranzytowy na osi północ-południe, w kierunku Pilzna i Jasła oraz drogi krajowej nr 94, drogi krajowej nr 28 i autostrady A4, zostanie wyprowadzony z obu miejscowości. Dzięki realizacji zadania nastąpi poprawa bezpieczeństwa na drogach i ograniczenie emisji spalin i hałasu.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Jasła w ciągu drogi krajowej nr 73
Stan prac przygotowawczych:
W 2022 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2024 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: II połowa 2025 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.
Cel realizacji inwestycji:
Inwestycja ma na celu wyprowadzenie ruchu, jaki koncentruje się w mieście z kierunków południowo-wschodniego i zachodniego, czyli drogi krajowej nr 28, stanowiącej główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy, ruch tranzytowy powinien się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości. Nastąpi poprawa bezpieczeństwa, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg w Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Kolbuszowej w ciągu drogi krajowej nr 9
Stan prac przygotowawczych:
W 2021 r. została podpisana umowa na opracowanie Studium korytarzowego i Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. W 2024 r. został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data ogłoszenia przetargu na II etap prac przygotowawczych: II połowa 2025 r.
- Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: II połowa 2025 r.
- Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj: II połowa 2026 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.
Cel realizacji inwestycji:
Celem budowy obwodnicy Kolbuszowej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 9. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa ułatwi tranzyt w ciągu DK9 Rzeszów - Radom i będzie stanowiła jedną z dwóch nowych obwodnic w ciągu DK 9 (przewidziana jest również realizacja obwodnicy Nowej Dęby). Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu drogi krajowej nr 28
Stan prac przygotowawczych:
W 2021 r. została podpisana umowa na opracowanie Studium korytarzowego i Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. W 2025 r. został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: I połowa 2026 r.
- Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj: I połowa 2027 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.
Cel realizacji inwestycji:
Celem budowy obwodnicy Miejsca Piastowego jest wyprowadzenie ruchu, jaki koncentruje się w mieście w układzie wschód-zachód w ciągu drogi krajowej nr 28, stanowiącej główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy ruch tranzytowy w centrum miejscowości powinien się znacząco zmniejszyć. Planowane jest docelowe wytyczenie nowego przebiegu drogi krajowej nr 28, co powinno również poprawić sytuację w miejscowościach sąsiednich i poprawić dostępność do realizowanej drogi ekspresowej S19. Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Miejscu Piastowym. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na drodze krajowej nr 28.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Nowej Dęby w ciągu drogi krajowej nr 9
Stan prac przygotowawczych:
W 2021 r. została podpisana umowa na opracowanie Studium korytarzowego i Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. W 2024 r. został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: I połowa 2026 r.
- Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj: I połowa 2027 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2032 r.
Cel realizacji inwestycji:
Celem budowy obwodnicy Nowej Dęby jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa obwodnica ułatwi tranzyt w ciągu DK9 Rzeszów - Radom i będzie stanowiła jedną z dwóch nowych obwodnic w ciągu DK9 (planowana jest również realizacja obwodnicy Kolbuszowej).
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Pilzna w ciągu drogi krajowej nr 73
Stan prac przygotowawczych:
W 2022 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2024 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: III kwartał 2025 r.
- Planowana data złożenia wniosku o decyzję ZRID: I połowa 2026 r.
- Planowana data uzyskania decyzji ZRID: I połowa 2027 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.
Cel realizacji inwestycji:
Celem budowy obwodnicy Pilzna jest wyprowadzenie z miasta ruchu, jaki koncentruje się z kierunków wschodniego i zachodniego (droga krajowa nr 94 i autostrada A4) oraz w kierunku południowym. Przebieg DK73 łączy korytarz transportowy DK94/A4 z drogą krajową nr 28 stanowiącą główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji obwodnicy ruch tranzytowy powinien się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości. Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg w Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na osi północ-południe.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Przemyśla w ciągu drogi krajowej nr 28/77
Stan prac przygotowawczych:
W 2021 r. została podpisana umowa na opracowanie Studium korytarzowego i Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data złożenia wniosku o decyzję środowiskową: I połowa 2026 r.
- Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: II połowa 2030 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2033 r.
Cel realizacji inwestycji:
Celem budowy obwodnicy Przemyśla jest wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych nr 28 i 77. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa inwestycja ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej nr 28 w kierunku polsko-ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 84 (II etap)
Stan prac:
W 2023 r. ogłoszono przetarg na realizację w systemie Projektuj i buduj. W 2024 r. podpisana została umowa z wykonawcą (Budimex).
Harmonogram dalszych prac:
- Planowana data uzyskania decyzji ZRID: III kwartał 2025 r.
- Planowana data zakończenia inwestycji: 2028 r.
Cel realizacji inwestycji:
Celem rozbudowy obwodnicy Sanoka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych nr 28 i 84 z centrum miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.