W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo podlaskie

Województwo podlaskie - 100 obwodnic

Obwodnica Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16

Stan prac przygotowawczych:

Zakończyły się prace związane z opracowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej (DŚU). Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej został złożony 19 lutego 2024 r.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: I kwartał 2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj: II połowa 2026 r.
  • Planowane data uzyskania decyzji ZRID: I kwartał 2029 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Augustowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście. Ruch może ulec zwiększeniu po przebudowie DK16 na odcinku Augustów – Ogrodniki (granica państwa). Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości układu drogowego w Augustowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Białobrzegów w ciągu drogi krajowej nr 8

Stan prac:

2 sierpnia 2024 r. podpisana została umowa na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Wniosek wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZIRD) został złożony do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 2 czerwca 2025 r.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji ZRID: grudzień 2025 r./styczeń 2026 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2028 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Białobrzegów jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 8. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Białobrzegach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Obwodnica Sztabina w ciągu drogi krajowej nr 8

Stan prac:

28 maja 2021 r. podpisana została umowa na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. 11 września 2023 r. Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sztabina jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 8.

Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości układu drogowego w Sztabinie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 8 stanowi ważny korytarz o znaczeniu regionalnym łączący Białystok z Augustowem i Suwałkami. Jest to ważne połączenie komunikacyjne w województwie podlaskim, na którym likwidowane są wąskie gardła poprzez budowę obejść najbardziej zatłoczonych miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Suchowoli w ciągu drogi krajowej nr 8 

Stan prac:

14 maja 2021 r. podpisana została umowa na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. 27 września 2023 r. Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZIRD).

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Suchowoli jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 8.

Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości układu drogowego w Suchowoli. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 8 stanowi ważny korytarz o znaczeniu regionalnym łączący Białystok z Augustowem i Suwałkami. Jest to ważne połączenie komunikacyjne w województwie podlaskim, na którym likwidowane są wąskie gardła poprzez budowę obejść najbardziej zatłoczonych miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Zambrowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 66

Stan prac przygotowawczych:

Opracowywane są materiały do wniosku o decyzję środowiskową.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data złożenia wniosku o decyzję środowiskową: IV kwartał 2025 r.
  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: II połowa 2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj: II połowa 2027 r.
  • Planowana data uzyskania decyzji ZRID: IV kwartał 2029 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2032 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Zambrowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który na kierunku północ-południe obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 63 i 66.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Zambrowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Inwestycja będzie stanowiła również dopełnienie układu drogowego, który powstał po zrealizowaniu drogi ekspresowej S8. Dzięki temu poprawi się dostępność drogi ekspresowej ze strony południowej i wschodniej, czyli z kierunków Bielska Podlaskiego i Sokołowa Podlaskiego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}