W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo pomorskie

Województwo pomorskie - 100 obwodnic

Obwodnica Brzezia w ciągu drogi krajowej nr 25

Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu 29 października 2022 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzezia było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentrował się w mieście na drodze krajowej nr 25.

Nastąpiła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Brzeziu. Inwestycja poprawiła również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostały najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25

Stan prac przygotowawczych:

Opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: I kwartał 2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: IV kwartał 2026 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: III kwartał 2027 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2031 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Człuchowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drogach krajowych nr 22 i 25. Chodzi zarówno o ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 22, jak i ruch regionalny lub wakacyjny na drodze krajowej nr 25.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Człuchowie. Inwestycja poprawi również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21

Stan prac przygotowawczych:

Opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data uzyskania decyzji środowiskowej: IV kwartał 2026 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację: IV kwartał 2027 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: III kwartał 2028 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji:-2032 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Słupska i Kobylnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 21. Chodzi przede wszystkim o ruch z obecnej obwodnicy Słupska w kierunku Łeby.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Słupsku. Będzie to o tyle istotne, że w 2026 r. dostępny będzie cały odcinek pomorskiej S6. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22

Stan prac przygotowawczych:

W 2022 r. została wydana decyzja środowiskowa. W 2024 r. został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Projektuj i buduj: II połowa 2025 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Starogardzie Gdańskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55

Stan prac przygotowawczych:

Zadanie realizowane jest w systemie tradycyjnym. Umowa na prace przygotowawcze i projektowe została podpisana w II połowie 2021 r. Decyzja środowiskowa została uzyskana w 2023 r. Obecnie trwają prace projektowe i przygotowywane są materiały przetargowe.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): III kwartał 2025 r.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu na roboty budowlane: IV kwartał 2025 r.
  • Planowana data podpisania umowy z wykonawcą w systemie Buduj: III kwartał 2026 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sztumu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 55.

Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Sztumie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}