W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo zachodniopomorskie

Województwo zachodniopomorskie - 100 obwodnic

Obwodnica Człopy w ciągu drogi krajowej nr 22

Stan prac przygotowawczych:

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie uchylił decyzję środowiskową wydaną w 2023 r. Konieczna będzie aktualizacja dokumentacji i uzyskanie nowej decyzji środowiskowej.

Harmonogram dalszych prac:

  • Planowana data podpisania umowy na realizację w systemie Projektuj i buduj: II kwartał 2030 r.
  • Planowana data zakończenia inwestycji: 2034 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Człopy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Człopie. Inwestycja poprawi również warunki
i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jest to istotne, ponieważ droga krajowa nr 22 jest też ważnym korytarzem dla ruchu tranzytowego. Dzięki podjętym działaniom eliminowane będą przejścia przez miejscowości na tym korytarzu komunikacyjnym.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31

Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu 17 grudnia 2024 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Gryfina było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentrował się w mieście na drodze krajowej nr 31.

Dzięki temu nastąpiła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Gryfinie. Inwestycja poprawiła również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostały najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju malowniczego miejsca z szeroką gamą pieszych, rowerowych i wodnych szlaków turystycznych.
 

Obwodnica Kołbaskowa w ciągu drogi krajowej nr 13

Stan prac:

28 lipca 2025 r. podpisana została umowa na realizację w systemie Buduj.

Harmonogram dalszych prac:

Planowana data zakończenia inwestycji: III kwartał 2028 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kołbaskowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 13. Obwodnica będzie łączyła się z autostradą A6 na nowym węźle drogowym Kołbaskowo, który jest realizowany wspólnie z obwodnicą Kołbaskowa w ramach budowy II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Kołbaskowie. Poprawie ulegnie również transgraniczne połączenie z niemiecką siecią drogową – droga federalna B2 – przejście
w Rosówku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego dla podróżujących do miejscowości położonych nad Morzem Bałtyckim.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Obwodnica Rusinowa w ciągu drogi krajowej nr 22

Stan prac:

20 czerwca 2024 r. została podpisana umowa na realizację w systemie Projektuj i buduj.
14 lipca 2025 r. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 28 lipca 2025 r. rozpoczęły się roboty budowlane w terenie.

Harmonogram dalszych prac:

Planowana data zakończenia inwestycji: III kwartał 2027 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Rusinowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 22. Oprócz tego realizowana jest również przebudowa sąsiadującego z obwodnicą Rusinowa odcinka drogi krajowej nr 22 pomiędzy Wałczem a Człopą.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Rusinowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jest to o tyle istotne, że droga krajowa nr 22 jest też ważnym korytarzem dla ruchu tranzytowego. Dzięki podjętym działaniom eliminowane będą przejścia przez miejscowości na tym korytarzu komunikacyjnym (realizowane również obwodnice Wałcza i Szwecji).

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju dla tej nadmorskiej, wypoczynkowej miejscowości.

 

Obwodnica Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20

Stan prac:

31 lipca 2024 r. podpisana została umowa na realizację w systemie Projektuj i buduj. 2 czerwca 2025 r. do Wojewody Zachodniopomorskiego został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID.

Harmonogram dalszych prac:

Planowana data uzyskania decyzji ZRID: I kwartał 2026 r.

Planowana data rozpoczęcia robót: I kwartał 2026 r.

Planowana data zakończenia inwestycji: III kwartał 2027 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Stargardu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 20. Pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi nadal wjechać do miejscowości.

Dzięki budowie obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Stargardzie. Inwestycja poprawi również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju miasta, położonego na pograniczu dwóch krain geograficznych: Niziny Szczecińskiej i Pojezierza Szczecińskiego o dużych walorach turystyczno-wypoczynkowych.

 

Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 20

Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu 30 kwietnia 2025 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Szczecinka było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentrował się w mieście na drodze krajowej nr 20. Obwodnica stanowi dopełnienie oddanej w 2019 roku do ruchu obwodnicy Szczecinka w ciągu S11. Obecnie przez Szczecinek nie przebiega już żadna droga krajowa.

Dzięki budowie obwodnicy nastąpiła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Szczecinku. Inwestycja poprawiła również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostały najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju historycznego miasta z różnorodnymi zabytkami, szlakami turystyczno-rowerowymi.

 

Obwodnica Szwecji w ciągu drogi krajowej nr 22

Stan prac:

9 lutego 2024 r. podpisana została umowa na realizację w systemie Projektuj i buduj. 7 marca 2025 r. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 27 marca 2025 r. rozpoczęły się roboty budowlane w terenie.

Harmonogram dalszych prac:

Planowana data zakończenia inwestycji: II kwartał 2027 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Szwecji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Szwecji. Inwestycja poprawi również warunki
i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 22 jest też ważnym korytarzem dla ruchu tranzytowego. Dzięki podjętym działaniom eliminowane będą przejścia przez miejscowości na tym korytarzu komunikacyjnym (realizowane również obwodnice Wałcza i Rusinowa).

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju dla miejscowości otoczonej lasami i jeziorami.

 

Obwodnica Wałcza (i Strączna) w ciągu drogi krajowej nr 22

Stan prac:

15 lipca 2024 r. podpisana została umowa na realizację w systemie Projektuj i buduj. 10 lipca 2025 r. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Harmonogram dalszych prac:

Planowana data rozpoczęcia robót: III kw. 2025 r.

Planowana data zakończenia inwestycji: III kwartał 2028 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Wałcza i Strączna jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Wałczu. Droga krajowa nr 22 jest też ważnym korytarzem dla ruchu tranzytowego. Dzięki podjętym działaniom eliminowane będą przejścia przez miejscowości na tym korytarzu komunikacyjnym (realizowane również obwodnice Szwecji i Rusinowa).

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju, w szczególności dla turystów.

 

Obwodnica Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20

Stan prac przygotowawczych:

W 2023 r. została wydana decyzja środowiskowa. W grudniu 2024 r. ruszyło postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy inwestycji. 27 sierpnia 2025 r. podpisana została umowa na realizację w systemie Projektuj i buduj.

Harmonogram dalszych prac:

Planowana data rozpoczęcie robót: II kwartał 2027 r.

Planowana data zakończenia inwestycji: III kwartał 2029 r.

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Złocieńca jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 20.

Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w mieście. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Ułatwi on komunikację pomiędzy Szczecinkiem (i korytarzem przyszłej drogi ekspresowej S11) z Stargardem i dalej Szczecinem.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju miasta, położonego pomiędzy trzema jeziorami: Drawsko, Siecino oraz Lubie i zachęcającego do wypoczynku, uprawiania sportów wodnych, wędkowania, turystyki pieszej czy rowerowej.

{"register":{"columns":[]}}