W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wspólny bilet

Wspólny bilet

Od dnia 9 grudnia 2018 r. pasażerowie kolei w Polsce mogą korzystać z oferty Wspólnego Biletu, w ramach której istnieje możliwość zakupu jednego biletu przez podróżnego na całą podróż – niezależnie od tego, z jakich pociągów korzysta i na jakich trasach podróżuje. W ramach oferty podróżny może zakupić jeden bilet na całą podróż, na przejazd pociągami co najmniej dwóch przewoźników, a jego cena zostanie wyliczona na podstawie jednej, wspólnej taryfy. Nowa oferta dotyczy nie tylko przewoźników z Grupy PKP, lecz także kolei samorządowych, które odpowiadają za obsługę połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.

Wspólny Bilet można kupić w kasach biletowych, za pośrednictwem platformy internetowej BILKOM.pl jak również aplikacji na smartfony BILKOM Bilety.

W ramach działań zmierzających do poszerzenia oferty nawiązano współpracę z przedstawicielem przewoźników autobusowych POLONUS S.A. Na pierwszym etapie współpracy PKP Intercity S.A. i POLONUS S.A. udostępniają pasażerom w swoich serwisach internetowych informacje o rozkładzie jazdy partnera i oferują sprzedaż z wykorzystaniem mechanizmu przekierowania. Rozpoczęto także inicjatywę mającą na celu opracowanie i wdrożenie w ramach projektu biletów okresowych.

Trwają również prace nad rozbudową oferty o przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej, a w perspektywie planowane jest poszerzenie oferty o przewoźników lotniczych, taksówki oraz o inne usługi potrzebne do kompleksowego zaplanowania podróży, jak np. możliwość zarezerwowania noclegu w hotelu.

W okresie od stycznia do końca grudnia 2022 r. sprzedano ponad 410 tys. Wspólnych Biletów, z których skorzystało łącznie prawie 492 tys. pasażerów. 23% biletów zakupiono w kasach, 77% przez Internet w systemie BILKOM. Od udostępnienia oferty sprzedano łącznie ok 1 435 400 biletów, z których skorzystało ok. 1 624 000 pasażerów.

Projekt Wspólny Bilet stanowi podstawę do stworzenia kompleksowego, zintegrowanego systemu zarządzania całym transportem publicznym i kierunkiem „door to door”, z wykorzystaniem sieci połączeń długodystansowych (kolejowych i autobusowych), średniodystansowych (kolejowych, autobusowych, busowych) oraz krótkodystansowych (tzw. ostatnia mila: komunikacja miejska, taksówki; usługi współdzielone: carsharing, bikesharing). Inicjatywa obejmuje swoim działaniem obszar całego kraju i stanowi alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego.

{"register":{"columns":[]}}