W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja z prac Zespołu ds. opracowania Zasad organizacji sztabu na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych

23.09.2021

Grupa funkcjonariuszy w mundurach koloru czarnego i piaskowego siedzi przy stołach, przed nimi na stole laptopy a na froncie stołów ustawiony monitor, na którym wyświetlane są slajdy

W dniach 22-23 września 2021 r. w Centrum Naukowo Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej – PIB zorganizowano kolejne spotkanie Zespołu ds. opracowania Zasad organizacji sztabu na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych. Dokument ma na celu opisanie i usystematyzowanie zagadnień związanych z organizacją i funkcjonowaniem sztabu tworzonego na potrzeby działań ratowniczych oraz zapewnienie jednolitych wytycznych w zakresie ich tworzenia przez kierujących działaniem ratowniczym na poszczególnych poziomach kierowania.

Podczas przedmiotowego spotkania największy nacisk położono na kwestie wypracowania założeń do zbudowania jednolitego narzędzia teleinformatycznego, opartego o przestrzeń organizowaną w "chmurze" rządowej, umożliwiającego połączenie informacji o siłach i środkach i ich lokalizacjach za pomocą interaktywnych map.

Udostępnianie w czasie rzeczywistym danych lokalizacyjnych na temat zakresu, skali i złożoności sytuacji kryzysowej będzie pomagało w przyszłości w ustalaniu priorytetów reakcji na incydenty oraz ewidencjonowało w czasie rzeczywistym dostępność odpowiednich zasobów ratowniczych, ze szczególnym uwzględnieniem  działań PSP poza granicami kraju.

Opracowanie: Krajowe Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności KG PSP
Zdjęcia: Krajowe Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności KG PSP

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}