W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowelizacja Rozporządzenia w sprawie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej

14.04.2021

Logotyp Paragraf

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowało do konsultacji projekt Rozporządzenia w sprawie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP).

Opisany w rozporządzeniu minimalny zbiór funkcjonalności SWD PSP, obejmuje rozwiązania umożliwiające realizację ustawowych zadań nałożonych na Państwową Straż Pożarną, w szczególności ustawą o ochronie przeciwpożarowej. Określono funkcjonalności umożliwiające interakcję z innymi systemami, z którymi SWD PSP ma współpracować na podstawie stosownych przepisów, w szczególności z Systemem Informatycznym Powiadamiania Ratunkowego.

W przypadku wystąpienia awarii systemu, kluczowe zadania tj. przyjmowanie zgłoszeń alarmowych z centrów powiadamiania ratunkowego oraz obsługa zdarzeń ratowniczych, realizowane będą z wykorzystaniem łączności telefonicznej oraz radiowej.

W rozporządzeniu uregulowano kwestię przydzielania, zawieszania i uchylania uprawnień użytkownikom Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostkom ochrony przeciwpożarowej. Uprawnienia w tym zakresie powierzono właściwym terytorialnie komendantom Państwowej Straży Pożarnej, przy czym przydzielenie, zawieszenie i uchylenie uprawnień będzie wymagało stosownego wniosku.

Wejście w życie znowelizowanego rozporządzenia planowane jest na 4 maja 2021 roku.

 

Opracowanie: Zespół prasowy KG PSP

{"register":{"columns":[]}}