W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Dostosowanie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku do potrzeb wszystkich studentów uczelni

IMG20230331120250

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Dostosowanie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku do potrzeb wszystkich studentów uczelni

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Uczelnia dostępna

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

989 493,50 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

959 808,50 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.03.2020 r. do 28.02.2022 r.

Zobacz efekt naszej pracy

1

2

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

  1. NIEDOSTOSOWANIE ORGANIZACYJNE UCZELNI W OBSZARZE PROCEDURY

OzN deklarują niedostateczne dostosowanie procedur do ich potrzeb.Implikuje to konieczność dostosowania procesu kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

  1. NIEDOSTOSOWANY PROCES KSZTAŁCENIA DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

OzN mogą mieć wiele trudności związanych z uczestnictwem w zajęciach realizowanych na uczelni. Różne typy niepełnosprawności studentów determinują zróżnicowane potrzeby, w tym także dotyczące dostępu procesu kształcenia.

  1. NIEWYSTARCZAJĄCE KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW UCZELNI I SPOŁECZNOŚCI AKADEMICKIEJ Z TEMATU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

W wyniku analizy stanu dostosowania uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnością stwierdzono, że pracownicy administracyjni i dydaktyczni WSB nie posiadają wystarczających kompetencji w zakresie tematu niepełnosprawności, przełamywania barier w procesie edukacji i obsługi studenta z niepełnosprawnościami.

  1. NIEWYSTARCZAJĄCA DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA WSB w GDAŃSKU DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Bariery architektoniczne ograniczają dostęp OzN do możliwości korzystania z obiektów dostępnych dla osób sprawnych.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Z wyników skorzystają przede wszystkim studenci z niepełnosprawnością WSB w Gdańsku, poprzez możliwość studiowania w uczelni, która dostosowuję się do ich potrzeb poprzez: zniwelowanie barier dostępności dla studentów z niepełnosprawnościami, wdrożenie zmian w zakresie zarządzania procesem kształcenia, podniesienie kompetencji dydaktycznych pracowników uczelni w zakresie kształcenia i potrzeb studentów z niepełnosprawnością, podniesienie kompetencji zarządczych pracowników uczelni w zakresie dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnością, wdrożenie rozwiązań niwelujących zidentyfikowane bariery dostępności architektonicznej.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami jest coraz więcej. Warto zadbać o to, aby dobrze się czuli w szkole, na uczelni i później w dorosłym życiu w pracy. Bardzo ważne dla osób z niepełnosprawnościami jest poczucie niezależności i samostanowienia, ponieważ, poza aspektem psychologicznym, pozwala im to normalnie funkcjonować w społeczeństwie. Niwelowanie różnego rodzaju barier sprawia, że życie takich osób staje się łatwiejsze, a niekiedy wpływa na podjęcie ważnych decyzji, np. rozpoczęciu studiów na uczelni wyższej.

{"register":{"columns":[]}}