Dostosowanie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku do potrzeb wszystkich studentów uczelni
Tytuł projektu
Dostosowanie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku do potrzeb wszystkich studentów uczelni
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Uczelnia dostępna
Wartość projektu
989 493,50 PLN
Wartość dofinansowania
959 808,50 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.03.2020 r. do 28.02.2022 r.
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
- NIEDOSTOSOWANIE ORGANIZACYJNE UCZELNI W OBSZARZE PROCEDURY
OzN deklarują niedostateczne dostosowanie procedur do ich potrzeb.Implikuje to konieczność dostosowania procesu kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
- NIEDOSTOSOWANY PROCES KSZTAŁCENIA DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
OzN mogą mieć wiele trudności związanych z uczestnictwem w zajęciach realizowanych na uczelni. Różne typy niepełnosprawności studentów determinują zróżnicowane potrzeby, w tym także dotyczące dostępu procesu kształcenia.
- NIEWYSTARCZAJĄCE KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW UCZELNI I SPOŁECZNOŚCI AKADEMICKIEJ Z TEMATU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
W wyniku analizy stanu dostosowania uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnością stwierdzono, że pracownicy administracyjni i dydaktyczni WSB nie posiadają wystarczających kompetencji w zakresie tematu niepełnosprawności, przełamywania barier w procesie edukacji i obsługi studenta z niepełnosprawnościami.
- NIEWYSTARCZAJĄCA DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA WSB w GDAŃSKU DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Bariery architektoniczne ograniczają dostęp OzN do możliwości korzystania z obiektów dostępnych dla osób sprawnych.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Z wyników skorzystają przede wszystkim studenci z niepełnosprawnością WSB w Gdańsku, poprzez możliwość studiowania w uczelni, która dostosowuję się do ich potrzeb poprzez: zniwelowanie barier dostępności dla studentów z niepełnosprawnościami, wdrożenie zmian w zakresie zarządzania procesem kształcenia, podniesienie kompetencji dydaktycznych pracowników uczelni w zakresie kształcenia i potrzeb studentów z niepełnosprawnością, podniesienie kompetencji zarządczych pracowników uczelni w zakresie dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnością, wdrożenie rozwiązań niwelujących zidentyfikowane bariery dostępności architektonicznej.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami jest coraz więcej. Warto zadbać o to, aby dobrze się czuli w szkole, na uczelni i później w dorosłym życiu w pracy. Bardzo ważne dla osób z niepełnosprawnościami jest poczucie niezależności i samostanowienia, ponieważ, poza aspektem psychologicznym, pozwala im to normalnie funkcjonować w społeczeństwie. Niwelowanie różnego rodzaju barier sprawia, że życie takich osób staje się łatwiejsze, a niekiedy wpływa na podjęcie ważnych decyzji, np. rozpoczęciu studiów na uczelni wyższej.