W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Litery B i R przeplatane ze sobą, obok napis Narodowe Centrum Badań i Rozwoju logo PLK Logo BRIK

II konkurs w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR – PKP PLK S.A. polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej – BRIK

II konkurs w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR – PKP PLK S.A. polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej – BRIK
2021-12-20 
2022-03-31 16:00

, 

Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w Porozumieniu z PKP PLK S.A ogłasza II konkurs w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej – BRIK

na grafice logo NCBR, PKP Linie Kolejowe i BRIK. Główny motyw grafiki to promienie energii symbolizujące prędkość. Tytuł na grafice Badania i Rozwój w infrastrukturze kolejowej

Realizacja Wspólnego Przedsięwzięcia BRIK przyczyni się do poprawy stanu technicznego sieci linii kolejowych, ograniczenia negatywnego wpływu transportu kolejowego na środowisko, sprawniejszego utrzymania i modernizacji infrastruktury kolejowej oraz poprawy bezpieczeństwa. Ponadto realizacja Wspólnego Przedsięwzięcia umożliwi opracowanie innowacyjnych systemów informatycznych, co wpłynie na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego w stosunku do innych środków transportu. Jednocześnie zakłada się, że wdrożenie rezultatów projektów badawczo-rozwojowych realizowanych w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe PLK S.A., zapewniając nowoczesne rozwiązania optymalizujące koszty zarządzania infrastrukturą kolejową. 

Celem głównym Przedsięwzięcia jest wzrost innowacyjności i konkurencyjności transportu kolejowego do roku 2033.Cele szczegółowe to:

  • Wzrost aktywności B+R  w obszarze infrastruktury kolejowej. 
  • Wzrost liczby innowacyjnych rozwiązań w obszarze infrastruktury kolejowej.
  • Poprawa efektywności eksploatacji i zarządzania infrastrukturą kolejową.
  • Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.

Kto może wziąć udział w siódmym konkursie?
Do konkursu mogą przystąpić wyłącznie konsorcja. 
 W skład konsorcjum mogą wchodzić: 

  • co najmniej jedna jednostka naukowa, oraz co najmniej jedno przedsiębiorstwo, albo
  • co najmniej dwie jednostki naukowe 

W skład konsorcjum może wejść nie więcej niż 5 podmiotów 
Liderem konsorcjum może być wyłącznie jednostka naukowa
Do konkursu nie mogą przystąpić podmioty powiązane ani partnerskie w stosunku do PKP PLK S.A. w rozumieniu Załącznika 1 do rozporządzenia 651/2014.

Na co można uzyskać dofinansowanie?
Dofinansowanie udzielane przez NCBR i wynagrodzenie wypłacane przez PKP PLK S.A może być przeznaczone na realizację projektów, które obejmują: 

  • badania przemysłowe
  • eksperymentalne prace rozwojowe

Projekt, w którym nie przewidziano eksperymentalnych prac rozwojowych nie uzyska dofinansowania (realizacja badań przemysłowych nie jest obligatoryjna do uzyskania dofinansowania).

Wysokość dofinansowania i okres realizacji projektu
Całkowity budżet dla II konkursu wynosi 50 mln PLN, z czego: 

  1. ze strony NCBR– 25 mln PLN;
  2. ze strony PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – 25 mln PLN


Jak aplikować?
Wnioskodawcy mogą składać wnioski za pośrednictwem systemu informatycznego LSI. Nabór wniosków rozpocznie się 28 stycznia 2022 r. i potrwa do 31 marca 2022 r., godz. 16:00.
 

Więcej informacji

{"register":{"columns":[]}}