W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Przestrzeń współpracy – przestrzeń rozwoju

W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla dzieci i młodzieży z tematów: „Technologie informacyjno-komunikacyjne”, „Warsztaty matematyczno-przyrodnicze” oraz „Sztuka kreatywnego myślenia”

Sukcesy Beneficjentów

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Przestrzeń współpracy – przestrzeń rozwoju

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa z siedzibą w Siedlcach

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Trzecia Misja Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

499 670,25 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

484 470,25 ZŁ

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.09.2019 r. do  31.07.2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Zespół projektu tworzą trzy osoby:

  • mgr inż. Sylwia Tokarska – Dyrektor Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości
  • mgr Agnieszka Dróżka – Specjalista ds. rekrutacji
  • mgr Małgorzata Żuk-Ciołek – Specjalista ds. organizacji szkoleń

Zobacz efekt naszej pracy

Strona poświęcona projektowi

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Wsparcie w ramach projektu skierowane było do trzech grup odbiorów, dzieci i młodzieży, osób dorosłych oraz do seniorów. W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla dzieci i młodzieży z tematów: „Technologie informacyjno-komunikacyjne”, „Warsztaty matematyczno-przyrodnicze” oraz „Sztuka kreatywnego myślenia”. Zorganizowano łącznie dla tej grupy odbiorców 400 godzin szkoleń w których uczestniczyło 107 osób. Dla osób dorosłych zorganizowane zostały szkolenia: „Outsourcing i offshoring w kontekście pozyskiwania inwestorów do gmin", „Programowanie i obsługa procesu druku 3D” oraz „Zdalna edukacja – narzędzia wspierające”. Dla osób dorosłych przeprowadzono 451 godzin szkoleń w których uczestniczyło 100 osób. Dla seniorów zorganizowane zostało szkolenie „Przestrzeń wokół nas” w ramach którego odbywały się warsztaty w zakresie 80 godzin dla łącznie 50 osób. Dla seniorów w ramach wygenerowanych oszczędności w toku realizacji projektu zorganizowano również warsztaty podsumowujące ich udział w projekcie oraz jednodniową wycieczkę po Mazowszu. Projekt rozwiązuje problem braku wsparcia ukierunkowanego dla konkretnych grup odbiorców. W związku z realizacją projektu w okresie pandemii i zdalnej edukacji zorganizowane zostało szkolenie „Zdalna edukacja – narzędzia wspierające” dla 50 nauczycieli. Było to bardzo potrzebne działanie wspierające rzeczywiste potrzeby szkoleniowe tej grupy odbiorów. Wszystkie tematy szkoleń zrealizowane w ramach projektu spotkały się z zainteresowaniem poszczególnych grup odbiorców.

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu korzysta uczelnia jako beneficjent projektu przez rozpowszechnienie informacji o uczelni wśród nietypowej grupy odbiorców. Uczestnicy projektu z każdej grupy docelowej dzięki zwiększeniu wiedzy z zakresu wsparcia którym zostali objęci, a także zwiększeniu kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach certyfikowanych. Ważną korzyścią z udziału w projekcie jest nawiązanie relacji i współpracy pomiędzy klubami seniorów z gmin z których seniorzy uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w ramach projektu.

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Największym wyzwaniem w realizacji projektu było pozyskanie uczestników projektu – dzieci i młodzieży w dobie COVID19. W związku z przypadającym czasem realizacji projektu w czasie początków trwania pandemii ogromnym wyzwaniem okazało się zorganizowanie zajęć dla uczniów którzy realizowali zajęcia edukacyjne w tym czasie w formie zdalnej. Zaproponowanie im dodatkowych zajęć w tej formie okazało się niezbyt dobrym rozwiązaniem, przeciążającym możliwości udziału ich w tej formie wsparcia. Organizacja zajęć w formie stacjonarnej, gdy było to możliwe okazała się optymalnym rozwiązaniem które pozwoliło z sukcesem zrealizować przedsięwzięcie.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Nie warto się poddawać, z każdej trudnej sytuacji należy starać się znaleźć rozwiązanie. 

{"register":{"columns":[]}}