W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyniki oceny merytorycznej wniosków złożonych w naborze do II konkursu w ramach Wspólnego Przedsięwzięcie NCBR – PKP PLK S.A. - BRIK

13.07.2022

Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ogłasza wyniki II konkursu w ramach Wspólnego Przedsięwzięcie NCBR – PKP PLK S.A polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej – BRIK. 

na grafice logo NCBR, PKP Linie Kolejowe i BRIK. Główny motyw grafiki to promienie energii symbolizujące prędkość. Tytuł na grafice Badania i Rozwój w infrastrukturze kolejowej

W związku z zakończeniem oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie przedstawiamy listę rankingową wniosków ocenionych pozytywnie oraz listę rankingową wniosków ocenionych negatywnie w ramach poszczególnych zagadnień badawczych z 4 obszarów tematycznych.

W ramach obszaru tematycznego T1. BEZPIECZEŃSTWO RUCHU KOLEJOWEGO,  w  zagadnieniu badawczym:

    1. Opracowanie innowacyjnego Systemu Ostrzegania o Pojeździe Kolejowym – SOPK
  • 2 wnioski zostały ocenione pozytywnie
  • 6 wniosków zostało ocenionych negatywnie

1.2. Opracowanie systemu wsparcia dyspozytora liniowego.

  • brak wniosków ocenionych pozytywnie
  • 3 wnioski zostały ocenione negatywnie

1.3. Opracowanie metody zarządzania środowiskowymi zagrożeniami wpływającymi na bezpieczeństwo ruchu kolejowego

  • 2 wnioski zostały ocenione pozytywnie
  • 3 wnioski zostały ocenione negatywnie

W ramach obszaru tematycznego T2. ROZWÓJ EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ,  w  zagadnieniu badawczym:

2.1. Wdrożenie dwukierunkowych podstacji trakcyjnych i zasobników energii celem zwiększenia receptywności sieci  oraz poprawy efektywności energetycznej i niezawodności na kolei

  • brak wniosków ocenionych pozytywnie
  • 1 wniosek został oceniony negatywnie

2.2.Podniesienie efektywności energetycznej urządzeń Elektrycznego Ogrzewania Rozjazdów – EOR

  • 2 wnioski zostały ocenione pozytywnie
  • brak wniosków oceniony negatywnie

W ramach obszaru tematycznego T3. ROZWÓJ ROZWIĄZAŃ PROEKOLOGICZNYCH, w  zagadnieniu badawczym:

3.1. Innowacyjne rozwiązania umożliwiające zastosowanie betonu fotokatalitycznego na infrastrukturze zarządzanej przez PKP PLK S.A.

  • 1 wniosek został ocenione pozytywnie
  • 2 wnioski zostały ocenione negatywnie

3.2. Opracowanie systemu do precyzyjnego monitorowania sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A. pod kątem oddziaływania ruchu kolejowego na środowisko oraz do przetwarzania informacji o danych ruchowych, technicznych i środowiskowych występujących na tej sieci.

  • 3 wnioski zostały ocenione pozytywnie
  • 2 wnioski zostały ocenione negatywnie

3.3. Opracowanie innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań do walki z roślinnością na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A.

  • 1 wniosek został ocenione pozytywnie
  • 1 wniosek został oceniony negatywnie

W ramach obszaru tematycznego T4. USPRAWNIENIE PROCESU DIAGNOSTYKI, w  zagadnieniu badawczym:

4.1. Koncepcja wykorzystania chmury punktów z pomiarów skaningowych, do modelowania obiektów przestrzennych znajdujących się w pobliżu toru kolejowego, na potrzeby zarządcy linii kolejowych (w zakresie np. zarządzania majątkiem, przewozów ponadgabarytowych, potrzeb utrzymaniowych itp).

  • brak wniosków ocenionych pozytywnie
  • 2 wnioski zostały ocenione negatywnie

4.2. Innowacyjne rozwiązania umożliwiające realizację badań defektoskopowych szyn przy prędkości od 60 km/h do 120 km/h.

  • 1 wniosek został ocenione pozytywnie
  • 1 wniosek został oceniony negatywnie

4.3. Innowacyjne rozwiązania w zakresie prowadzenia badań radiologicznych szyn o profilu  R60E1 lub E2

  • 1 wniosek został ocenione pozytywnie
  • brak wniosków oceniony negatywnie

4.4. Opracowanie innowacyjnego Systemu Monitorowania Stanu Infrastruktury Kolejowej (SMSIK)

  • 6 wniosków został ocenionych pozytywnie
  • 2 wnioski zostały ocenione negatywnie

Zgodnie z pkt 80 Regulaminu Konkursu BRIK II do dofinansowania zostało skierowanych 8 projektów spośród pozytywnie ocenionych, po jednym z każdego zagadnienia badawczego, wskazanego w załączniku nr 3 do RK, przy założeniu, że pierwszeństwo w otrzymaniu finansowania mają wnioski, które uzyskały najwyższą ocenę i których kwota finansowania mieści się w dostępnej alokacji na konkurs. Ze względu na wyczerpanie się alokacji na konkurs, najwyżej oceniony pozytywnie wniosek złożony w ramach zagadnienia badawczego 3.3. Opracowanie innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań do walki z roślinnością na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A.

Uprzejmie informujemy, iż decyzje Dyrektora NCBR, o których mowa w pkt. 82 Regulaminu
konkursu BRIK II zostaną przekazane Wnioskodawcom w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP.

Materiały

Końcowa lista rankingowa pozytywnie ocenionych projektów
Końcowa​_lista​_rankingowa​_pozytywnie​_ocenionych​_projektów​_BRIK​_II.pdf 0.17MB
Końcowa lista rankingowa negatywnie ocenionych projektów
Końcowa​_lista​_rankingowa​_negatywnie​_ocenionych​_projektów​_BRIK​_II.pdf 0.24MB
{"register":{"columns":[]}}