W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Z Pythonem w przyszłość!

Dzięki temu, że opracowany w ramach projektu kurs jest bezpłatny i opublikowany na otwartej platformie navoica.pl, mogą z niego korzystać wszyscy chętni do zdobycia umiejętności programowania w języku Python

Screen ze strony Navoica

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Z Pythonem w przyszłość!

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet Szczeciński

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

 Kurs na MOOC

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

163 425,00 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

158 500,00 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01-10-2019 r. do  30-09-2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Jakub Swacha
Kierownik projektu – Jakub Swacha 

 

Członek zespołu – Artur Kulpa
Członek zespołu – Artur Kulpa 

 

Członek zespołu – Thomas Naprawski
Członek zespołu – Thomas Naprawski 

Zobacz efekt naszej pracy

Film demonstrujący kurs wykonany w ramach projektu

Link do strony tytułowej kursu w j. polskim

Link do strony tytułowej kursu w j. angielskim

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Wraz z postępem cyfryzacji rośnie zapotrzebowanie na informatyków, a zwłaszcza programistów: już w zeszłym roku na świecie pozostawało nieobsadzone 1,4 miliona etatów w tym zawodzie [1]. Według rankingu TIOBE, najpopularniejszym obecnie na świecie językiem programowania jest Python [2]. 

Opanowanie umiejętności programowania komputerów wymaga wiele wysiłku i czasu, dlatego szczególnie ważne są formy nauki pozwalające uczącym się na elastyczny wybór jej tempa, czasu i miejsca. Wszystko to zapewniają masowe otwarte kursy online (MOOC). Ich przydatność dodatkowo wzrosła niepomiernie po wybuchu pandemii COVID-19, gdy wiele instytucji edukacyjnych zostało zmuszonych do przejścia na e-learning.

Dlatego w naszym projekcie postanowiliśmy pomóc w rozwiązaniu problemu braku wykwalifikowanych programistów opracowując i udostępniając na platformie navoica.pl masowy otwarty kurs programowania w języku Python 3. 


[1] https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US48223621
[2] https://www.tiobe.com/tiobe-index/

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Dzięki temu, że opracowany w ramach projektu kurs jest bezpłatny i opublikowany na otwartej platformie navoica.pl, mogą z niego korzystać wszyscy chętni do zdobycia umiejętności programowania w języku Python, zaczynając od uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, poprzez studentów szkół wyższych, na osobach obecnych już na rynku pracy, lecz chcących poszerzyć lub podwyższyć swoje kwalifikacje, kończąc. Dzięki spełnieniu wytycznych WCAG 2.1, z kursu mogą efektywnie korzystać osoby o różnych formach niepełnosprawności.

Z kolei dzięki opracowaniu dwóch zgodnych wersji językowych kursu (polskiej i angielskiej) możliwe jest spójne nauczanie grup złożonych z osób o różnych krajach pochodzenia (np. studentów polskich i przyjezdnych). Od chwili uruchomienia pierwszej edycji kursu na platformie navoica.pl, skorzystało już z niego ponad 1600 osób w wieku od kilkunastu do siedemdziesięciu lat.

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Największym wyzwaniem dla nas było zapewnienie równowagi pomiędzy zakresem przekazywanej wiedzy (aby kończący kurs mieli poczucie, że opanowali konkretne i przydatne w praktyce umiejętności) a trudnością i czasochłonnością kursu (aby nie zniechęcać do nauki osób dysponujących ograniczonym czasem), przy zachowaniu jego atrakcyjnej dla odbiorcy formy (liczne przykłady, ilustracje i materiały video, jak również interaktywne ćwiczenia i testy). 
Wysoce pozytywne wyniki ewaluacji wszystkich dotychczasowych edycji kursu przez ich uczestników świadczą, że nam się to udało.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Aby uzyskać efekt, który zadowoli odbiorców, najlepiej od samego początku włączyć ich w proces tworzenia przeznaczonego dla nich rozwiązania – nawet jeśli wymaga to niekiedy zrezygnowania ze swoich własnych wizji czy upodobań.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}