Powrót

Zalecenie w sprawie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej

19.12.2025

Szefowa służby cywilnej Anita Noskowska-Piątkowska wydała Zalecenie w sprawie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej. Dokument pomoże urzędom zapewnić wsparcie osobom z niepełnosprawnościami na każdym etapie zatrudnienia - od przygotowania ogłoszenia i rekrutacji, aż po zakończenie pracy.

Kształt kilku osób, w tym osoby na wózku, osoby z psem przewodnikiem, w rogu logo służby cywilnej

Pracowniczki i pracownicy z niepełnosprawnościami to wartościowe, skuteczne i kompetentne osoby. Dlatego, aby w pełni wykorzystać ich potencjał, musimy usunąć bariery, które utrudniają im dostęp do zatrudnienia. Zróbmy również wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić jak najlepsze warunki pracy tym, którzy już pracują.

 - podkreśla w dokumencie szefowa służby cywilnej Anita Noskowska-Piątkowska.

Zalecenie:

  • zwraca uwagę na to jak zwiększyć dostępność środowiska pracy oraz jak rozwijać kompetencje pracowników urzędów,
  • prezentuje konkretne działania, które urząd może wprowadzić, aby ułatwić zatrudnienie i pracę osobom z niepełnosprawnościami.

Zachęcamy, aby Państwo zapoznali się z Zaleceniem i korzystali z zawartych w nim rekomendacji.

Dokument znajdą Państwo w Serwisie Służby Cywilnej.

{"register":{"columns":[]}}