Zalecenie w sprawie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej
19.12.2025
Szefowa służby cywilnej Anita Noskowska-Piątkowska wydała Zalecenie w sprawie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej. Dokument pomoże urzędom zapewnić wsparcie osobom z niepełnosprawnościami na każdym etapie zatrudnienia - od przygotowania ogłoszenia i rekrutacji, aż po zakończenie pracy.
Pracowniczki i pracownicy z niepełnosprawnościami to wartościowe, skuteczne i kompetentne osoby. Dlatego, aby w pełni wykorzystać ich potencjał, musimy usunąć bariery, które utrudniają im dostęp do zatrudnienia. Zróbmy również wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić jak najlepsze warunki pracy tym, którzy już pracują.
- podkreśla w dokumencie szefowa służby cywilnej Anita Noskowska-Piątkowska.
Zalecenie:
- zwraca uwagę na to jak zwiększyć dostępność środowiska pracy oraz jak rozwijać kompetencje pracowników urzędów,
- prezentuje konkretne działania, które urząd może wprowadzić, aby ułatwić zatrudnienie i pracę osobom z niepełnosprawnościami.
Zachęcamy, aby Państwo zapoznali się z Zaleceniem i korzystali z zawartych w nim rekomendacji.
Dokument znajdą Państwo w Serwisie Służby Cywilnej.