Departament Służby Cywilnej KPRM

Departament Służby Cywilnej to komórka organizacyjna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która na co dzień zajmuje się sprawami służby cywilnej, przede wszystkim kwestiami kadrowymi, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju zawodowego. Odpowiadamy za system naborów do służby cywilnej. Nasz zespół analityczny gromadzi dane na temat korpusu służby cywilnej. Obsługujemy Szefa Służby Cywilnej w wykonywaniu jego obowiązków oraz zapewniamy organizacyjno-kancelaryjne wsparcie Rady Służby Publicznej i Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cywilnej.

Po lewej stronie biały orzeł z żółtą koroną, dziobem i pazurami. Po prawej napis Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Departament Służby Cywilnej z biało-czerownym paskiem

Wybrane cele i zadania

Departament Służby Cywilnej KPRM:

  1. zapewnia organizację prac Szefa Służby Cywilnej;
  2. obsługuje Szefa Służby Cywilnej przy:
    • współpracy z dyrektorami generalnymi urzędów,
    • dokonywaniu czynności związanych z wyrażaniem zgody na podjęcie zajęć zarobkowych przez dyrektorów generalnych urzędów,
    • przenoszeniu urzędników służby cywilnej do innego urzędu,
    • wyrażaniu zgody na zatrudnienie w służbie cywilnej osób bez polskiego obywatelstwa,
    • dialogu z przedstawicielami środowisk eksperckich i opiniotwórczych oraz związków zawodowych i organizacji społecznych,
    • współpracy międzynarodowej;
  3. informuje o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej;
  4. reaguje na nieprawidłowości w procesach naboru;
  5. nadzoruje przestrzeganie zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej;
  6. odpowiada za strategię i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej;
  7. nadzoruje postępowania kwalifikacyjne oraz realizuje mianowania w służbie cywilnej;
  8. planuje limity mianowań;
  9. opracowuje zasady wynagradzania członków korpusu służby cywilnej oraz wartościowania stanowisk pracy;
  10. wykonuje zadania KPRM związane z realizacją budżetu państwa w części dotyczącej środków na wynagrodzenia oraz szkolenia członków korpusu służby cywilnej;
  11. organizuje szkolenia centralne w służbie cywilnej;
  12. gromadzi i analizuje informacje o korpusie służby cywilnej;
  13. promuje służbę cywilną w Polsce;
  14. nadzoruje i współpracuje z KSAP;
  15. zapewnia obsługę prac Rady Służby Publicznej i obsługę organizacyjno-kancelaryjną Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cywilnej.

Kierownictwo

Dyrektorka
Marta Kuzawińska
 
Zastępca dyrektora
Agnieszka Krecho
 
Zastępca dyrektora
Kamil Rodzik

Podział organizacyjny:

  • Wydział Kadr Służby Cywilnej
  • Wydział Komunikacji i Organizacji
  • Wydział Rozwoju Służby Cywilnej
  • Wydział Systemu i Narzędzi Zarządzania
  • Wydział Systemu Wynagradzania i Budżetu
  • Wydział Etyki Służby Cywilnej i Współpracy Międzynarodowej
  • Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Wdrożenia Systemu eRekrutacje
{"register":{"columns":[]}}