W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Departament Służby Cywilnej

Departament Służby Cywilnej to komórka organizacyjna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która na co dzień zajmuje się sprawami służby cywilnej, przede wszystkim kwestiami kadrowymi, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju zawodowego. Odpowiadamy za system naborów do służby cywilnej. Nasz zespół analityczny gromadzi dane na temat korpusu służby cywilnej. Obsługujemy Szefa Służby Cywilnej w wykonywaniu jego obowiązków oraz zapewniamy organizacyjno-kancelaryjne wsparcie Rady Służby Publicznej i Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cywilnej.

Logo DSC KPRM

Wybrane cele i zadania

Departament Służby Cywilnej KPRM:

  1. zapewnia organizację prac Szefa Służby Cywilnej;
  2. obsługuje Szefa Służby Cywilnej przy:
    • współpracy z dyrektorami generalnymi urzędów,
    • dokonywaniu czynności związanych z wyrażaniem zgody na podjęcie zajęć zarobkowych przez dyrektorów generalnych urzędów,
    • przenoszeniu urzędników służby cywilnej do innego urzędu,
    • wyrażaniu zgody na zatrudnienie w służbie cywilnej osób bez polskiego obywatelstwa,
    • dialogu z przedstawicielami środowisk eksperckich i opiniotwórczych oraz związków zawodowych i organizacji społecznych,
    • współpracy międzynarodowej;
  3. informuje o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej;
  4. reaguje na nieprawidłowości w procesach naboru;
  5. nadzoruje przestrzeganie zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej;
  6. odpowiada za strategię i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej;
  7. nadzoruje postępowania kwalifikacyjne oraz realizuje mianowania w służbie cywilnej;
  8. planuje limity mianowań;
  9. opracowuje zasady wynagradzania członków korpusu służby cywilnej oraz wartościowania stanowisk pracy;
  10. wykonuje zadania KPRM związane z realizacją budżetu państwa w części dotyczącej środków na wynagrodzenia oraz szkolenia członków korpusu służby cywilnej;
  11. organizuje szkolenia centralne w służbie cywilnej;
  12. gromadzi i analizuje informacje o korpusie służby cywilnej;
  13. promuje służbę cywilną w Polsce;
  14. nadzoruje i współpracuje z KSAP;
  15. zapewnia obsługę prac Rady Służby Publicznej i obsługę organizacyjno-kancelaryjną Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cywilnej.

Kierownictwo:

Zastępca dyrektora

Hubert Wojtach

 

Zastępca dyrektora

Magdalena Eilmes-Klasińska

Podział organizacyjny:

  • Wydział Kadr Służby Cywilnej
  • Wydział Komunikacji i Organizacji
  • Wydział Systemu i Narzędzi Zarządzania
  • Wydział Systemu Wynagradzania i Budżetu
  • Zespół Analiz Prawnych
  • Zespół Współpracy Międzynarodowej i Etyki Służby Cywilnej