Kwarantanna? Izolacja? Sprawdź na Internetowym Koncie Pacjenta
17.10.2020
Na Internetowym Koncie Pacjenta od dziś znajdziesz informację, czy skierowano Cię na kwarantannę lub izolację domową.
Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zlecił Ci wykonanie testu na koronawirusa w mobilnym punkcie pobrań? Teraz czekasz na wynik i zastanawiasz się, co będzie dalej?
Przeczytaj, gdzie i na jakich zasadach możesz wykonać test
Na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz już nie tylko informację o wyniku testu, ale także informację o objęciu kwarantanną lub izolacją domową.
Kiedy zalogujesz się na Internetowym Koncie Pacjenta, informacja ta pojawi się w formie alertu na górze strony. Będzie widoczna, dopóki obowiązywać Cię będzie kwarantanna lub izolacja domowa, potem zniknie z Twojego konta.
Dzięki temu nie musisz już czekać na informacje od Twojego lekarza, dzwonić do przychodni czy sanepidu.
Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta
Co więcej, masz od teraz możliwość pobrania dokumentu, który potwierdza, że przebywasz na izolacji lub kwarantannie. Możesz go wysłać mailowo Twojemu pracodawcy. Ponieważ dokument będzie miał elektroniczny podpis, taka informacja będzie wystarczająca dla Twojego szefa.
Przeczytaj o zasadach kwarantanny lub izolacji domowej
Jeśli jednak trafisz do szpitala lub izolatorium, na Internetowym Koncie Pacjenta nie będzie o tym informacji. W takim przypadku, wszystkie potrzebne informacje otrzymasz bezpośrednio w szpitalu.