W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Najcześciej zadawane pytania - Portal Cudzoziemca inPOL

1. Założyłem konto na portalu cudzoziemca inPOL w jaki sposób mam umówić się na wizytę?

Po zalogowaniu pojawia się okno prezentujące funkcjonalności Portalu Cudzoziemca inPOL.  Wybieramy opcję <złóż nowy wniosek>, następnie procedurę legalizacji i okoliczność stanowiącą podstawę Twojego pobytu w Polsce.  Wypełnij wszystkie pola formularza wniosku. Jeśli jakiekolwiek pole nie zostanie wypełnione lub zostanie wypełnione błędnie system poinformuję Cię o tym, wskazując błędną wartość. Po prawidłowym i bezbłędnym wypełnieniu formularza wybierz opcję 
< generuj wniosek>.

W kolejnym kroku dodaj skany dokumentów, istotnych dla Twojego postępowania legalizacyjnego, możesz dodać maksymalnie 15 plików. Oryginały dokumentów oraz ich kopie zabierz do okazania w trakcie wizyty w urzędzie, którą umówisz zaraz po wygenerowaniu wniosku, wybierając dostępną lokalizację i termin na złożenie wniosku.

2. Wypełniłem wniosek i wgrałem dokumenty do systemu, czy muszę je przynieść na wizytę w urzędzie?

Tak, bo samo wygenerowanie wniosku i wgranie dokumentów nie stanowią potwierdzenia ich złożenia, dlatego pobierz wniosek za pomocą przycisku <pobierz>, wydrukuj wypełniony wniosek, podpisz i przynieś na umówioną wizytę wraz z niezbędnymi dokumentami.
 

3. Pomyliłem się przy wypełnianiu wniosku, czy mogę go poprawić?

Tak, ale wyłącznie na etapie jego wypełniania. Nie można poprawić wniosku po jego wygenerowaniu. W takim przypadku należy wypełnić wniosek ponownie. Prosimy o dokładne sprawdzanie wniosków przed ich wygenerowaniem.

4. Czym jest „kod przypisania” i do czego służy opcja „Przypisz sprawę” dostępna po wybraniu funkcji „Dodaj założoną sprawę”?

Funkcja przypisz sprawę jest przewidziana dla osób, które złożyły wnioski za pośrednictwem poczty lub biura podawczego bez wykorzystania Portalu Cudzoziemca inPOL. Kod przypisania otrzymasz razem z pierwszym wezwaniem z urzędu. Kolejnym krokiem klienta jest utworzenie konta w Portalu Cudzoziemca inPOL  i przypisanie zarejestrowanej przez urząd sprawy przy użyciu otrzymanego kodu.

5. Czy w przypadku rodzin konieczne jest założenie profilu/konta dla każdego członka rodziny oddzielnie?

Nie, ponieważ Portal Cudzoziemca inPOL pozwala na wypełnienie wniosków dla wszystkich członków  rodziny. Wnioski małoletnich dzieci mogą zostać powiązane z kontem rodzica. 
Dla ułatwienia nadal do Państwa dyspozycji pozostaje formularz, który umożliwia również umówienie terminu na osobiste złożenia wniosków w Urzędzie. Na umówiony termin wizyty, należy stawić się z wnioskami wygenerowanymi za pośrednictwem systemu inPOL. Przyjmowane będą jedynie wnioski wygenerowane za jego pośrednictwem.

6. Czy za pośrednictwem portalu wysyłane będę wezwania do toczących się procedur? Czy wezwanie dostarczone za pośrednictwem portalu uznaje się za skutecznie dostarczone czy korespondencja będzie nadal wysyłana za pośrednictwem Poczty Polskiej?

Wezwania dotyczące złożonych w urzędzie spraw nadal będziesz otrzymywać w wersji papierowej na umówionej wizycie lub za pośrednictwem poczty. W Portalu cudzoziemca inPOL będziesz również miał możliwość podglądu skierowanego do Ciebie wezwania.
 

7. Jak mogę uzupełnić brakujące dokumenty?

W trakcie prowadzonego postępowania w sprawie wydania zezwolenia na pobyt możesz zostać wezwany do uzupełnienia dokumentów, niezbędnych do potwierdzenia okoliczności wskazanych w złożonym przez Ciebie wniosku. Dokumenty powinieneś dostarczyć w terminie wskazanym w piśmie. W wypadku niezłożenia wymaganych dokumentów, decyzja zostanie wydana w oparciu o zgromadzony materiał dowodowy w sprawie.

Uzupełnione dokumenty złóż osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Spraw Cudzoziemców przy ul. Marszałkowskiej 3/5 w Warszawie - Antresola, pokój A08 (stanowisko nr 18), wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się za pośrednictwem Portalu Cudzoziemca inPOL. Numerek ,,B” nie jest dostępny w biletomatach w siedzibie Wydziału. Podczas umówionej wizyty przyjmowane będą wyłącznie dokumenty w konkretnej sprawie, poprzez status której dokonano rezerwacji.

Oryginały dokumentów, bądź ich kopie potwierdzone notarialnie, możesz przesłać za pośrednictwem poczty lub złożyć w Punkcie Obsługi Klienta Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, wejście F od Al. Solidarności. Jednocześnie informujemy, że nie ma możliwości uzupełnienia braków materialnych pobierając bilet z literą „C”. Bilet z literą „C” przeznaczony jest wyłącznie dla braków formalnych.

8. Czy przewidziana jest możliwość rejestracji konta przez pełnomocnika Cudzoziemca?

Portal Cudzoziemca inPOL dedykowany jest cudzoziemcom. 
Udostępnianie swoich danych osobowych oraz dokumentów innym osobom realizujesz na własną odpowiedzialność i ryzyko. Celem Portalu Cudzoziemca inPOL jest ułatwienie oraz przyśpieszenie procesu legalizacji pobytu dzięki, któremu możesz:

  • prawidłowo i kompletnie wypełnić wniosek;
  • załączyć dokumenty istotne w twojej sprawie;
  • umówić się na wizytę w urzędzie w celu złożenia dokumentów i oddać odciski palców;
  • wnieść opłatę skarbową;
  • w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca sprawdzić status swojej sprawy. 

9. Zauważyłem błąd w systemie gdzie mogę go zgłosić?

Wszelkie uwagi oraz błędy dotyczące funkcjonowania systemu można zgłaszać  e-mailem na adres inpol-pomoc@mazowieckie.pl
 

Portal Cudzoziemca inPOL współfinansowany jest z projektów nr 13/7-2017/OG-FAMI pt. „Cudzoziemiec w Centrum Uwagi” i nr 7/10-2019/OG-FAMI pt. „Mazowieckie dla Obywateli Państw Trzecich w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji oraz budżetu państwa. 

Dofinanfowanie

Wyłączna odpowiedzialność za wyrażone opinie spoczywa na autorze i Komisja Europejska oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

{"register":{"columns":[]}}