W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie o dodatkowym naborze Edycja 2020

Nawiązując do ogłoszenia o otwartym konkursie ofert w ramach programu wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 edycja w 2020 r., umieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu 25 listopada 2019 roku (link: https://www.gov.pl/web/rodzina/ogloszenie-o-otwartym-konkursie-ofert-edycja-2020), Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje o uzupełniającym naborze ofert na najlepsze projekty polegające na wsparciu tworzenia oraz funkcjonowania placówek „Senior+

Celem skierowanego do jednostek samorządu terytorialnego programu „Senior+” jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów oraz Klubów „Senior +.

Placówki "Senior+" to miejsce, w którym osoby starsze nie tylko mogą spędzać czas korzystając z oferty kulturalnej czy zajęć sportowych, ale również mają zapewnione posiłki oraz opiekę i pomoc w czynnościach dnia codziennego.

W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o uzyskanie dotacji na utworzenie i/lub wyposażenie (moduł I) placówki „Senior+”, do 80 % całkowitego kosztu realizacji zadania (jednorazowo nie więcej niż 300 tys. zł – w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz jednorazowo nie więcej niż 150 tys. zł w przypadku Klubu „Senior+). Jednostki samorządu terytorialnego mogą starać się również o uzyskanie dotacji na funkcjonowanie istniejących już placówek „Senior+” (moduł II) utworzonych w poprzednich edycji do 40 % całkowitego kosztu zadania (nie więcej niż 300,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Dziennego Domu „Seniora+” oraz nie więcej niż 200,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Klubu „Senior+”.

O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim.

W ciągu roku w ramach Programu jednostka samorządu może złożyć maksymalnie dwie oferty na utworzenie i/lub wyposażenie placówki „Senior+”, w tym nie więcej niż 1 ofertę na utworzenie Dziennego Domu  „Senior+” i nie więcej niż 1 ofertę dotyczącą utworzenia Klubu „Senior+”.

O dofinansowanie na zapewnienie funkcjonowania placówek nie mogą występować jednostki, które mają zostać utworzone lub wyposażone w ramach Edycji 2020.

W nowej edycji programu dofinansowane będą jedynie projekty „jednoroczne”, tj. realizowane i zakończone wyłącznie w 2020 roku.

Ofertę należy wypełnić i złożyć w generatorze ofert (GO), dostępnym na stronie www.senior.gov.pl do dnia 21 maja 2020 roku do godz. 16:00.

Złożoną w generatorze ofertę, należy wydrukować, podpisać (przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta, np. wójt, burmistrz, prezydent oraz skarbnik) i wraz z wymaganymi załącznikami przesłać w wersji papierowej do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie. Oferta złożona w postaci elektronicznej winna być opatrzona podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oferta złożona w postaci elektronicznej jest równoważna ofercie złożonej w postaci papierowej.

{"register":{"columns":[]}}