W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” edycja 2022

07.12.2021

Marlena Maląg, Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosiła otwarty konkurs ofert w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021–2025. Celem programu jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów „Senior+” oraz Klubów „Senior +”.Na realizację Programu w 2022 roku zaplanowano kwotę 60 mln złotych dla wszystkich województw w Polsce. Konkurs adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego. Samorządy mogą składać wnioski od 7 grudnia br. do 11 stycznia 2022 r.

Logotyp projektu SENIOR+

Placówki „Senior+” to miejsce, w którym osoby starsze nie tylko mogą spędzać czas korzystając z oferty kulturalnej czy zajęć sportowych, ale również mają zapewnione posiłki oraz opiekę i pomoc w czynnościach dnia codziennego.

W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o uzyskanie dotacji na:

  • utworzenie i/lub wyposażenie placówki „Senior+” (moduł I) w wysokości do 80 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania (jednorazowo nie więcej niż 400 tys. zł – w przypadku Dziennego Domu „Senior+” nie więcej niż 200 tys. zł w przypadku Klubu „Senior+”),
  • funkcjonowanie istniejących już placówek „Senior+” (moduł II) utworzonych w poprzednich edycjach w wysokości do 50 proc. całkowitego kosztu zadania (nie więcej niż 400,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz nie więcej niż 200,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Klubu „Senior+”).

O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim.

Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku "złóż ofertę"), w generatorze obsługi dotacji (god) dostępnym na stronie internetowej: https://das.mrips.gov.pl/ w terminie od 7 grudnia br. do 11 stycznia 2022 r. do godz. 16:00.

Proces składania oferty składa się z następujących kroków:

  1. wypełnienia wszystkich pól oferty oraz dodania wymaganych załączników;
  2. złożenia oferty w Generatorze Obsługi Dotacji – za pomocą przycisku „złóż ofertę”;
  3. zapisania złożonej oferty w formacie PDF wraz z załącznikami;
  4. podpisania oferty kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego i – kontrasygnowania przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami;
  5. złożenia oferty w wersji elektronicznej do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.

Dodatkowe informacje na temat naboru wniosków w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie można uzyskać od pracowników Oddziału Pomocy Środowiskowej Wydziału Polityki Społecznej pod nr tel.: (022) 695 71 99, (022) 695 71 90. (022) 695 71 11 oraz znajdują się na stronach internetowych:

{"register":{"columns":[]}}