W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Aktualności

Aktualności

Podpisanie umowy o dofinansowaniu:

W dniu 26 września 2019 r., pomiędzy Wojewodą Warmińsko-Mazurskim, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji i Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSWiA, zostało podpisane porozumienie finansowe dotyczące projektu „Legalny pobyt, lepsze jutro 2”, dofinansowywanego ze środków Funduszu Azylu, Migracji i Integracji.

Realizacja działań

INFOLINIA

Jednym z działań projektu jest stworzenie infolinii, do której zadań należy kompleksowe udzielanie informacji nt. obowiązujących procedur, wymaganych dokumentów w sprawach wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, legalizacji pobytu, wpisu zaproszeń do ewidencji zaproszeń, wydawania kart pobytu.

Dzięki wdrożeniu skutecznych metod komunikacji z Klientem poprzez uruchomienie Infolinii, obsługiwanej przez osoby władające językiem angielskim, rosyjskim bądź ukraińskim, cudzoziemiec lub podmiot powierzający wykonywanie pracy uzyska odpowiedzi na nurtujące go pytania z zakresu zasad legalizacji pobytu cudzoziemców oraz zatrudnienia na terytorium RP zarówno w formie telefonicznej, elektronicznej, jak i ustnej w Punkcie Informacyjnym. 

W dniu 12 listopada 2019 r., pod numerem 89 52 32 612 została uruchomiona telefoniczna infolinia Oddziału legalizacji pobytu cudzoziemców.

Dodatkowo do dyspozycji klientów Oddziału legalizacji pobyt cudzoziemców został oddany Punkt informacyjny w sprawach cudzoziemców, dedykowany  obywatelom państw trzecich.

Jednocześnie został wydzielony oddzielny numer telefonu dedykowany obywatelom Unii Europejskiej 89 82 32 271.

SZKOLENIA WEWNĘTRZNE

W ramach działań zmierzających bezpośrednio do poprawy jakości świadczonych usług przewiduje się prowadzenie wewnętrznych warsztatów szkoleniowych dla pracowników zajmujących się obsługą bezpośrednią Klienta należącego do grupy docelowej Funduszu oraz prowadzeniem postępowań administracyjnych. W warsztatach szkoleniowych wezmą również udział pracownicy Infolinii.

Przebieg realizacji:

2019 r.:

– szkolenie dot. stresu i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;

– szkolenie dot. dokumentów elektronicznych w postępowaniu administracyjnym;

– szkolenie z zakresu Kodeksu postępowania administracyjnego - weryfikacja decyzji administracyjnych w nadzwyczajnych postępowaniach administracyjnych - wznowienie postępowania;

 – szkolenie dot. zasad reprezentacji oraz pełnomocnictw.

2020 r.:

- Małżeństwo jako podstawa udzielenia zezwolenia na pobyt w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych i ETPCz;

- Praktyczne aspekty prowadzenia rozmowy telefonicznej z klientem;

- Warsztaty języka angielskiego;

- Warsztaty języka angielskiego;

- Przegląd aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców;

- Prawo strony do przywrócenia terminu do uzupełnienia braków formalnych (art. 58 k.p.a. w świetle orzecznictwa i w praktyce);

- Legalizacja dokumentu i Apostille;

- KPA w praktyce – wnoszenie podań, doręczenia;

- Stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej;

- Różnice międzykulturowe;

- Rejestracja małżeństwa i uznawanie dokumentów zagranicznych;

2021 r.:

- rozliczanie działalności gospodarczej- wybrane zagadnienia;

- praktyczne aspekty prowadzenia rozmowy telefonicznej;

- KPA w praktyce, postępowanie dowodowe;

- Legalizacja pobytu studentów spoza UE;

- zasady służby cywilnej;

POPRAWA STANU INFRASTRUKTURY

Bezpośrednim efektem zrealizowanych działań będzie modernizacja nieruchomości  w części przeznaczonej na obsługę cudzoziemców. W ramach zadania planuje się aranżację
i wyposażenie kolejnych pomieszczeń zajmowanych przez Oddział legalizacji pobytu cudzoziemców, w tym zaaranżowanie Punktu informacyjnego w sprawach cudzoziemców wraz z poczekalnią. Ponadto wskazać należy, że działania w ramach naboru nr 10 obejmują również pomieszczenia zajmowane przez samodzielne stanowiska ds. obywatelstwa i repatriacji, pokój dla rodzin z dziećmi oraz pokój socjalny. Zaś pomieszczenie piwniczne zostanie zaaranżowane na podręczne archiwum Oddziału legalizacji pobytu cudzoziemców.

Przebieg realizacji:

2019 r.:

- zakupiono moduł do kącika dla dzieci, 8000 segregatorów, mobilny flipchart, wózek do akt,

- wyłoniono wykonawcę dokumentacji projektowej;

2020 r.:

-   przeprowadzono remont pomieszczeń zajmowanych przez Wydział Spraw Obywatelskich
i Cudzoziemców;

-   wyremontowane pomieszczenia wyposażono w meble biurowe, zieleń, elementy wystroju okien (firany, zasłony i karnisz, rolety, żaluzje pionowe);

-   pokój dla rodzin z  dziećmi został wyposażony w przewijak, fotel do karmienia, podgrzewacz do butelek;

-   archiwum podręczne wyposażono w regały przesuwne;

2021 r.:

- zakupiono wózek do akt.

DOPOSAŻENIE W NIEZBĘDNY SPRZĘT

W ramach realizacji zadania „doposażenie w niezbędny sprzęt personelu zajmującego się prowadzeniem postępowań administracyjnych w stosunku do obywateli państw trzecich”, zakupiono dotychczas:

- niszczarki,

- czytniki kodów kreskowych,

- czytniki dokumentów,

- czytników linii papilarnych,

- serwer,

- przełączniki sieciowe (switch),

- urządzenia wielofunkcyjne A3 i A4,

- komputery wraz z oprogramowaniem,

- drukarki etykiet.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.01.2020 12:51 Urszula Kalinowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Aktualności 5.0 30.06.2021 14:46 Łukasz Lidman
Aktualności 4.0 30.06.2021 14:45 Łukasz Lidman
Aktualności 3.0 29.12.2020 08:02 Łukasz Lidman
Aktualności 2.0 14.01.2020 13:14 Urszula Kalinowska
Aktualności 1.0 14.01.2020 12:51 Urszula Kalinowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}