W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszyła I edycja projektu Synergia

31.08.2020

W Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego rozpoczęła się pierwsza sesja pilotażowej edycji projektu Synergia. W sesji biorą udział przedstawiciele instytucji administracji publicznej z Polski, Bułgarii, Łotwy i Węgier. Dzięki staraniom Dyrektora Generalnego Pawła Żukowskiego Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki zakwalifikował się do udziału w tym prestiżowym projekcie.

I edycja projektu Synergia

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki obok najważniejszych instytucji państwa: Kancelaria Premiera, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Rozwoju, Urząd Patentowy RP, został zakwalifikowany do projektu Synergia - budowy sieci współpracy i wymiany doświadczeń urzędników wysokiego szczebla z Europy Środkowej i Wschodniej, w celu tworzenia i realizacji skutecznych polityk publicznych.

W tym miejscu, chciałbym szczególnie podziękować moim Współpracownikom, dzięki których zaangażowaniu znaleźliśmy się w tym elitarnym gronie. Mam nadzieję, że dzięki światowej klasy wykładowcom (IESE Business School , Massachusetts Institute of Technology (MIT), Harvard Business School oraz wymianie doświadczeń z naszymi koleżankami i kolegami z Węgier, Bułgarii i Łotwy, będziemy w stanie lepiej wykonywać nasze zadania i sprawniej zaspokajać potrzeby obywateli. - powiedział Paweł Żukowski Dyrektor Generalny Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego

Projekt Synergia

Cel projektu

Celem projektu jest przygotowanie, na bazie sieci współpracy kadry zarządzającej w administracji publicznej z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, nowego programu edukacyjno-kooperacyjnego i wdrożenie wypracowanych w trakcie realizacji programu rozwiązań w praktyce.
 

Adresat projektu

  • Uczestnikiem projektu są:
    • instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z Polski,​
    • nstytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z krajów Europy Środkowej i Wschodniej,
    • jednostki podległe oraz jednostki nadzorowane przez instytucje  administracji centralnej lub rządowej terenowej z Polski lub krajów Europy Środkowej i Wschodniej, 

które podejmą się udziału w wypracowaniu, a w przypadku instytucji z Polski również wdrożeniu wypracowanych zaleceń w obszarze zarządzania instytucjami.

  • Instytucje wytypują do udziału w projekcie swoich przedstawicieli, pełniących funkcje kierownicze lub koordynujące zespół:
    • szczebel centralny (np. sekretarze stanu, podsekretarze stanu, kierownicy urzędów centralnych i ich zastępcy, dyrektorzy generalni, dyrektorzy i zastępcy dyrektorów departamentów i biur w ministerstwach i urzędach centralnych),  
    • szczebel terenowy (np. wojewodowie, wicewojewodowie, dyrektorzy generalni oraz dyrektorzy i zastępcy dyrektorów biur i wydziałów w urzędach wojewódzkich i innych jednostkach rządowej administracji terenowej). 

Forma realizacji

Projekt realizowany będzie w czterech edycjach. Każda edycja obejmuje realizację dwóch części:

  • Program edukacyjno – kooperacyjny (zajęcia dla przedstawicieli uczestnika prowadzone w formie stacjonarnej i obejmujące 19 dni zajęć w Polsce, Bułgarii, na Łotwie i na Węgrzech),
  • Część wdrożeniowa (przygotowanie projektu wdrożenia oraz wdrożenie dobrej praktyki zarządczej w instytucji uczestnika).

Partnerzy

Projekt jest realizowany w partnerstwie ponadnarodowym:

  • Krajowa Szkoła Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego (KSAP),
  • Bułgarski Institute of Public Administration (IPA),
  • Węgierski National University of Public Service (NUPS),
  • Latvian School of Public Administration (LSPA).

Sesja warszawska, 31.08.-04.09.2020

W programie sesji zaplanowano zajęcia w następujących obszarach tematycznych: zarządzanie ryzykiem, zarządzanie zespołami ludzkimi (przywództwo, motywowanie pracowników, zarządzanie zespołem itp.), zarządzanie wiedzą, zarządzanie przez cele, wykorzystanie IT w sektorze publicznym.

Ze względu na sytuację epidemiologiczną, projekt realizowany będzie w formie hybrydowej – online (uczestnicy z Łotwy i Węgier) oraz stacjonarnie w siedzibie KSAP (uczestnicy z Bułgarii i Polski), przy zachowaniu obowiązujących standardów bezpieczeństwa sanitarnego.

Finansowanie projektu

Projekt jest współfinansowany ze środków budżetu państwa oraz funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Więcej informacji na temat projektu: www.synergia.ksap.gov.pl  oraz https://www.facebook.com/zukowskiolsztyn

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}