W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany w organizacji pracy Oddziału Legalizacji Pobytu Cudzoziemców

10.11.2020

Z uwagi na obecne obostrzenia sanitarno-epidemiologiczne, konieczność stosowania rygoru sanitarnego informujemy, że w grudniu 2020 roku zostanie wstrzymana rejestracja wizyt w celu osobistego złożenia wniosków o pobyt.

Legalizacja pobytu.

W tym czasie pracownicy będą realizowali wizyty w sprawie uzupełnienia braków formalnych do dotychczas złożonych wniosków. Odbiór kart pobytu i innych gotowych dokumentów pobytowych odbywać się będzie bez zmian.

Prosimy o stawianie się w urzędzie tylko na wezwanie organu, w wyznaczonym dniu i godzinie. Prosimy o punktualność, w przypadku spóźnienia powyżej 15 minut wizyta zostanie anulowana. Niestawienie się w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania bez dodatkowego wezwania.

Jednocześnie informujemy,  że w okresie obowiązywania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego wszystkie tytuły pobytowe cudzoziemców  na terytorium RP oraz zezwolenia na pracę ulegają automatycznemu przedłużeniu do 30. dnia po ustaniu ww. stanów*. Informacje o szczególnych rozwiązaniach dla cudzoziemców przyjętych w dobie obowiązywania stanu epidemii znajdziecie Państwo tutaj >>> https://udsc.gov.pl/cudzoziemcy/epidemia-koronawirusa.

W związku z powyższym prosimy o nie składanie wniosków o pobyt do skrzynki podawczej przy wejściu do urzędu od Al. Piłsudskiego i o powstrzymanie się od nadsyłania wniosków pocztą. Termin rozpatrzenia wniosków złożonych w ww. sposób to obecnie minimum 7 miesięcy i może ulec wydłużeniu.

W skrzynce podawczej należy pozostawiać jedynie uzupełnienia do już procedowanych wniosków. 

W przypadku choroby, objęcia kwarantanną lub gdy z innych uzasadnionych przyczyn wizyta nie może odbyć się w wyznaczonym terminie prosimy o kontakt w celu przesunięcia terminu wizyty na adres e-mail: rezerwacje_cudzoziemcy@uw.olsztyn.pl .

Wyjątkowo, w uzasadnionych przypadkach w celu umówienia wizyty prosimy o kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl. W wiadomości prosimy o opisanie indywidualnej, wyjątkowej sytuacji oraz załączenie dokumentów potwierdzających zaistniałe okoliczności uzasadniające umówienie wizyty i/lub szybsze załatwienie sprawy.

Praca infolinii.

Numer Tel. 89 523 26 12 jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10-15.

Prosimy pamiętać, że obsługa jednego połączenia wymaga czasu, niejednokrotnie skonsultowania indywidualnej sprawy klienta w  celu udzielenia rzetelnej, kompletnej informacji.

W przypadku niemożności nawiązania połączenia prosimy o kierowanie zapytań na adres e-mail: rezerwacje_cudzoziemcy@uw.olsztyn.pl.

Wykazy wymaganych dokumentów, numery rachunków bankowych itp.  znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej >>> https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/obsluga-cudzoziemcow-i-zaproszenia.

Zasady dotyczące legalizacji pobytu również w językach obcych tutaj>>> https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/cudzoziemcy---pouczenie.

Nie udzielamy informacji o postępowaniach prowadzonych przed innymi organami.

Odpowiadamy na wszystkie zapytania. Czas udzielenia odpowiedzi wynosi do 7 dni. Prosimy nie dublować zapytań.

Infolinia udziela informacji w sprawie wniosku jeżeli od jego złożenia minęły co najmniej 2 miesiące. Wnioski nadsyłane pocztą prosimy wysyłać za potwierdzeniem odbioru.

Składanie wniosków.

Zapraszamy do zgłoszenia się z kompletem dokumentów, aby zminimalizować konieczność powtórnego stawienia się w urzędzie. Złożenie kompletu dokumentów umożliwia szybsze procedowanie sprawy.

Wnioski należy składać kompletne:

- uiszczona opłata skarbowa,

- 4 zdjęcia – aktualne, jak do paszportu,

- kopia wszystkich wypełnionych/zapisanych  stron paszportu,

- uzupełnione w języku polskim wszystkie rubryki we wniosku (wzór jak należy wypełnić wniosek znajduje się tutaj >>>

https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/cudzoziemcy---zezwolenia-na-pobyt-czasowy-na-terytorium-rp

- strona nie podpisuje się na dokumentach pracodawcy, a pracodawca nie podpisuje oświadczeń i dokumentów cudzoziemców,

- pracodawca nie jest uprawniony do podpisywania dokumentów za zgodność z oryginałem.

Do akt złożyć należy oryginały dokumentów lub ich notarialne lub urzędowe odpisy. Również podczas przyjmowania wniosków pracownik upoważniony jest do poświadczenia zgodności kopii dokumentu z oryginałem (podczas wizyty należy przedstawić oryginały dokumentów).

W przypadku zmiany adresu pobytu prosimy o niezwłoczną informację od cudzoziemca (nie pracodawcy) - należy podać pełny adres wraz z dokumentem potwierdzającym posiadanie zapewnionego miejsca zamieszkania pod nowym adresem.

 

Więcej informacji na w zakładce: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/obsluga-cudzoziemcow-i-zaproszenia

 


* Termin na złożenie wniosku o pobyt ulega przedłużeniu do 30. dnia po zniesieniu stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego. Powyższe nie dotyczy cudzoziemców, którzy wjechali po 14.03.2020 r., w ramach ruchu bezwizowego i nie zamierzają dalej legalizować swojego pobytu.

{"register":{"columns":[]}}