Powrót

Wizerunek i protokół w administracji: Klucz do profesjonalizmu

11.09.2025

Umiejętność jasnego i odpowiedzialnego komunikowania się to dziś jedno z kluczowych zadań administracji publicznej. Każde wystąpienie, spotkanie z mieszkańcami czy kontakt z instytucjami buduje obraz urzędu i wpływa na zaufanie do państwa. Równie istotne są zasady protokołu dyplomatycznego, które porządkują oficjalne sytuacje, nadają rangę wydarzeniom i pozwalają zachować należytą formę w kontaktach służbowych.


Profesjonalna komunikacja wizerunkowa i zasady protokołu dyplomatycznego – szkolenie w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim

Właśnie te zagadnienia znalazły się w centrum szkolenia, które odbyło się dziś w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie. Spotkanie miało na celu wzmocnienie kompetencji pracowników administracji i podniesienie standardów obsługi mieszkańców regionu oraz współpracy z partnerami instytucjonalnymi.

W szkoleniu uczestniczyli kierownicy i przedstawiciele wojewódzkiej administracji zespolonej, odpowiedzialni na co dzień za kontakty z instytucjami, samorządami i społecznością lokalną.

Zajęcia poprowadziła dr hab. Anita Frankowiak, prof. UWM – specjalistka w zakresie protokołu i komunikacji wizerunkowej, która również pełni funkcję Pełnomocnik Wojewody ds. Protokołu Dyplomatycznego. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się m.in.:

  • jak budować profesjonalny wizerunek administracji,
  • jak unikać błędów w oficjalnych sytuacjach i wystąpieniach publicznych,
  • jakie zasady obowiązują w protokole dyplomatycznym.

Dbałość o standardy komunikacji jest równie ważna jak sprawność organizacyjna.

– podkreślił Radosław Król, Wojewoda Warmińsko-Mazurski, inicjator szkolenia.

Wierzę, że zdobyta dziś wiedza pozwoli lepiej reprezentować nasze instytucje. Wierzę też, że wzmocni zaufanie mieszkańców do działań administracji.

– zaznaczyła Monika Choroszewska-Pleńkowska Dyrektor Generalny Urzędu, która powitała uczestników w imieniu wojewody.

Szkolenie wpisuje się w działania urzędu na rzecz profesjonalizacji pracy administracji publicznej w regionie, podnoszenia jakości obsługi obywateli i budowania pozytywnego wizerunku instytucji państwowych.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}