W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wsparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

29.04.2020

Izolacja społeczna spowodowana rozprzestrzeniającym się koronawirusem może wywoływać stres i lęk, z jakimi dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Z myślą o wszystkich tych, którzy mają trudności z odnalezieniem się w nowej rzeczywistości, Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił całodobowe, telefoniczne konsultacje psychologów. Żeby skorzystać z ich pomocy, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.

wsparcie psych

Całą dobę, siedem dni w tygodniu

Telefoniczne dyżury psychologów to szczególna forma pomocy skierowana do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą izolację społeczną wymuszoną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, odczuwają stres czy lęk związany z zagrożeniem epidemicznym. Żeby skorzystać z tego rodzaju wsparcia, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590 i poprosić o połączenie z psychologiem. W trakcie rozmowy specjalista przeprowadzi konsultację, a w razie potrzeby doradzi, gdzie szukać dalszej pomocy i zaleci np. skorzystanie z porady psychiatry. Psycholodzy, którzy dyżurują w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta, są dostępni przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wsparciem w konsultacjach będą służyć także specjaliści PZU Zdrowie, którzy posiadają bogate doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej.

 

Trzysta tysięcy połączeń

Telefoniczna Informacja Pacjenta od początku epidemii koronawirusa jest jednym z głównym narzędzi komunikacji z chorymi, którzy mają wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia. Pod numerem telefonu 800 190 590 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące profilaktyki COVID-19 i postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Do tej pory konsultanci TIP odebrali już 300 tys. połączeń dotyczących kwestii związanych z SARS-CoV-2.

- Bardzo się cieszę, że w trudnym czasie pandemii infolinia NFZ okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji dla setek tysięcy Polaków. Dlatego reagując na zgłaszane potrzeby, poszerzamy jeszcze zakres usług infolinii, oferując wsparcie psychologiczne dla dzwoniących - przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Każdy, kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem - podkreśla Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

 

Bezpłatne porady

Żeby pacjenci zainteresowani pomocą TIP nie mieli problemów z dodzwonieniem się do konsultanta, Narodowy Fundusz Zdrowia sukcesywnie zwiększa liczbę osób odbierających połączenia. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach odpowiada za to zadanie ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali, która będzie wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a konsultanci odbierają telefony przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zainteresowane osoby mogą liczyć na rozmowę w języku angielskim, w ramach TIP do dyspozycji pacjentów jest również czat internetowy oraz wideorozmowy w tłumaczem języka migowego. Żeby skorzystać z ich pomocy, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.

{"register":{"columns":[]}}