W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Urzędu do Spraw Cudzoziemców w Module Obsługi Spraw pod linkiem:

https://mos.cudzoziemcy.gov.pl/informacje/rejestracja-pob/wprowadzenie

 

KOGO DOTYCZY WNIOSEK

Cudzoziemiec posiada obywatelstwo Unii Europejskiej, o ile posiada obywatelstwo jednego z następujących państw członkowskich Unii:

  • Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Cypru, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Litwy, Łotwy, Luksemburga, Malty, Niderlandów, Niemiec, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwecji oraz Włoch.

W rozumieniu przepisów migracyjnych obywatelem Unii Europejskiej  jest także każdy obywatel:

  • Norwegii, Islandii, Lichtensteinu oraz Szwajcarii.

 

Aby przebywać w Polsce powyżej 3 miesięcy obywatele unijni muszą spełnić warunki pobytu, określone przepisami. Zobowiązani są także do dopełnienia formalności związanych z zarejestrowaniem pobytu w Polsce.

MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Oddział Legalizacji Pobytu Cudzoziemców

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki  w Olsztynie

Al. M.J. Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn

parter pok. nr 6 i 7

WNIOSKI O ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE PRZYJMOWANE SĄ W PIĄTKI PODCZAS WIZYTY UMÓWIONEJ W SYSTEMIE REZERWACJI ON-LINE - NIE MA MOŻLIWOŚCI OSOBISTEGO ZŁOZENIA WNIOSKU BEZ UPRZEDNIO ZAREZERWOWANEJ WIZYTY

Godziny przyjęć interesantów:

poniedziałek    -   8:40-16.00

wtorek              -   8.00-15.00

środa                -   8.00-15.00

czwartek           -   8.00-15.00

piątek               -    8.00-15.00

 

Infolinia dla obywateli Unii Europejskiej dostępna pod numerem +48 89 523 22 71

czynna w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 12:00-14:00

SPOSÓB SKAŁADANIA WNIOSKU

Wniosek składasz osobiście, nie później niż w następnym dniu po upływie 3 miesięcy od dnia wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletniego obywatela UE.

Wypełniony i podpisany wniosek składany jest wraz z załącznikami do wojewody właściwego ze względu na miejsce pobytu cudzoziemca po wcześniejszym umówieniu wizyty w wydziale właściwym do spraw cudzoziemców w urzędzie wojewódzkim lub jego delegaturze.

JEŚLI CHCESZ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE OSOBIŚCIE  (nie dotyczy wniosków nadesłanych pocztą – w takim przypadku otrzymasz wezwanie z urzędu na wizytę z wyznaczonym terminem):

  • Wypełnij wniosek  - wszystkie rubryki muszą zostać uzupełnione
  • Zrób rezerwację wizyty.
  • Przyjdź do urzędu w wyznaczonym w rezerwacji terminie.

JAK ZROBIĆ REZERWACJĘ

  • wejdź na stronę  https://www.uw.olsztyn.pl/rezerwacje_cudzoziemcy/
  • wybierz zakładkę „Wizyty dla rodzin, osób niepełnosprawnych i obywateli UE”
  • wypełnij wymagane rubryki i wybierz wolny termin wizyty
  • przyjdź z kompletnie wypełnionym wnioskiem, dokumentem tożsamości  oraz kompletem wymaganych dokumentów w wyznaczonym w rezerwacji terminie

Jeżeli nie możesz przyjść na umówioną wizytę prosimy anuluj rezerwację przez stronę  http://uw.olsztyn.pl/rezerwacje_cudzoziemcy/rezygnacja.php i wyślij nowe zgłoszenie.

Nie ma możliwości zamiany wizyt z inną osobą. Przyjmowane będą tylko osoby, których dane podane były w formularzu zgłoszeniowym.

 

Jeśli wniosek nie zostanie złożony osobiście lub zostanie wysłany pocztą / pozostawiony w punkcie obsługi klienta  - po doręczeniu wniosku do wojewody zostaniesz wezwany do osobistego stawiennictwa w terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.

WYMAGANE DOKUMENTY

OBYWATEL UE, KTÓRY ZAMIERZA ZAREJESTROWAĆ SWÓJ POBYT W POLSCE, SKŁADA DO WOJEWODY, WŁAŚCIWEGO DLA MIEJSCA JEGO POBYTU:

  • kompletnie wypełniony formularz wniosku o zarejestrowanie pobytu (wniosek do pobrania poniżej w sekcji "Materiały");
  • 4  fotografie spełniające następujące wymagania:
    • nieuszkodzone, kolorowe, o dobrej ostrości;
    • wymiary 35 mm x 45 mm;
    • wykonane nie wcześniej niż w ciągu 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
    • przedstawiające wizerunek twarzy cudzoziemca od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, na jednolitym jasnym tle, w pozycji frontalnej, patrzącego na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami, a także odwzorowują naturalny kolor jego skóry;
    • przedstawiające wyraźnie oczy cudzoziemca, a zwłaszcza źrenice, linia oczu cudzoziemca jest równoległa do górnej krawędzi fotografii;
  • kserokopię ważnego dokumentu podróży lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość i obywatelstwo, np. dowodu osobistego (jednocześnie okazuje osobie przyjmującej wniosek jego oryginał do wglądu);

 

UWAGA!

Brak któregokolwiek z podanych wyżej dokumentów spowoduje wezwanie cudzoziemca do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.

 

POZOSTAŁE DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAREJESTROWANIA POBYTU

 

OBYWATELE UNII EUROPEJSKIEJ
  1. PODJĘCIE/ WYKONYWANIE  PRACY:
  • pisemne oświadczenie pracodawcy lub podmiotu powierzającego wykonywanie pracy o zamiarze powierzenia Ci wykonywania pracy lub zaświadczenie o wykonywaniu pracy, ewentualnie dokument stanowiący podstawę wykonywania pracy, jak: umowa o pracę/ umowa zlecenie;

 

  1. PRACA NA WŁASNY RACHUNEK/ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA:
  • pisemne oświadczenie dotyczące wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub inny dowód potwierdzający, że jesteś osobą pracującą w Polsce na własny rachunek.

 

  1. STUDIA LUB ODBYWANIE SZKOLENIA ZAWODOWEGO:
  • zaświadczenie jednostki prowadzącej studia o przyjęciu na studia lub
    o kontynuacji studiów, lub jednostki prowadzącej szkolenie zawodowe
    o przyjęciu na takie szkolenie,
  • dokument potwierdzający objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym lub uprawnienia do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub posiadanie prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  • pisemne oświadczenie o posiadaniu wystarczających środków finansowych do utrzymania siebie i członków rodziny, tak aby nie stanowić obciążenia dla pomocy społecznej, lub dowód potwierdzający ich posiadanie.
  1. MAŁŻONEK OBYWATELA POLSKI:
  • dokument potwierdzający zawarcie małżeństwa z obywatelem RP (tj. aktualny odpis aktu małżeństwa wydany nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku),
  • kserokopię dokumentu tożsamości małżonka (dowód osobisty lub paszport);

 

  1. POZOSTAŁE INNE PRZYPADKI:
  • dokument potwierdzający objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym lub uprawnienia do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub posiadanie prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  • dowód potwierdzający posiadanie wystarczających środków finansowych do utrzymania siebie i członków rodziny, tak aby nie stanowić obciążenia dla pomocy społecznej.
CZŁONKOWIE RODZINY OBYWATELA UE BĘDĄCY OBYWATELAMI UE

W przypadku, jeśli ubiegasz się o rejestrację pobytu jako członek rodziny obywatela UE, sam będąc obywatelem UE, przedstaw:

  • kopię zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej, wydane temu członkowi rodziny, z którym przebywasz na terytorium Polski.

PONADTO W ZALEŻNOŚCI OD OKOLICZNOŚCI:

MAŁŻONEK OBYWATELA UE:

  • dokument potwierdzający zawarcie małżeństwa (np. aktualny odpis aktu małżeństwa wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku).

DZIECKO/ PASIERB/ PASIERBICA OBYWATELA UE:

  • odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem na język polski;
  • dodatkowo w przypadku gdy dziecko jest w wieku powyżej 21 roku życia -  dokumenty potwierdzające, że pozostaje na utrzymaniu rodzica/macochy lub ojczyma (np. oświadczenie rodzica/macochy lub ojczyma o pozostawaniu na jego utrzymaniu).

RODZIC/ TEŚĆ/ TEŚCIOWA OBYWATELA UE

  • dokument potwierdzający istnienie więzi rodzinnych (tj. akt urodzenia dziecka oraz ewentualnie akt małżeństwa dziecka),
  • dokument poświadczający pozostawanie na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka np. oświadczenie.

 

CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ
  • za rejestrację pobytu nie jest pobierana opłata skarbowa;
  • składane przez Ciebie dokumenty powinny zostać załączone w oryginale lub w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub Twojego pełnomocnika będącego adwokatem lub radcą prawnym. Poświadczenia zgodności kopii z oryginałem może dokonać także uprawniony pracownik urzędu wojewódzkiego podczas przyjmowania wniosku, po okazaniu oryginału dokumentu;
  • dokumenty, które zostały sporządzone w języku obcym muszą zostać przedstawione wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski. Rejestr tłumaczy przysięgłych prowadzony jest przez Ministerstwo Sprawiedliwości i jest dostępny tutaj.;
  • dokumenty pozostające ze sobą w ścisłym związku powinny być przedstawiane łącznie oraz pozostawać ważne w dacie ich dołączania do wniosku.

 

WAŻNE!

Dowodami potwierdzającymi posiadanie wystarczających środków finansowych do utrzymania siebie i członków rodziny, tak aby nie stanowić obciążenia dla pomocy społecznej, mogą być w szczególności:

  • zaświadczenie o wysokości limitu na karcie kredytowej wydane przez bank, który wystawił kartę kredytową - wystawione nie wcześniej niż na miesiąc przed dniem złożenia wniosku o zarejestrowanie pobytu;
  • zaświadczenie o posiadaniu środków pieniężnych w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej lub Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – wystawione nie wcześniej niż na miesiąc prze dniem złożenia wniosku o zarejestrowanie pobytu;
  • dokument potwierdzający przyznanie stypendium krajowego lub zagranicznego;
  • zaświadczenie o zatrudnieniu i wysokości zarobków – wystawione nie wcześniej niż na miesiąc przed dniem złożenia wniosku o zarejestrowanie pobytu.
WYMIANA / WYDANIE NOWEGO ZAŚWIADCZENIA O ZAREJESTROWANIU POBYTU OBYWATELA UE

Szczegółowe informacje dotyczące wydania nowego/ wymiany zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE znajdziesz na stronie Urzędu do Spraw Cudzoziemców w Module Obsługi Spraw pod linkiem:

https://mos.cudzoziemcy.gov.pl/informacje/zoue/informacje-ogolne

WYDANIE KOLEJNEGO DOKUMENTU

W przypadku upływu terminu ważności zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE wydaje się nowy (kolejny) dokument. W tym celu należy złożyć do wojewody właściwego ze względu na aktualne miejsce pobytu wniosek o wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE. Wniosek do wydruku znajdziesz poniżej w sekcji „Materiały”.

Wniosek ten składa się osobiście (nie dotyczy osób małoletnich ), co najmniej na 30 dni przed upływem okresu ważności dotychczasowego dokumentu.

Do wniosku dołącza się 2 aktualne fotografie wnioskodawcy.

Wniosek nie podlega żadnej opłacie.

 WYMIANA DOKUMENTU

Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE podlega wymianie w przypadku:

  • zmiany danych zamieszczonych w dokumencie,
  • uszkodzenia dokumentu,
  • utraty dokumentu,
  • zmiany wizerunku twarzy posiadacza dokumentu w stosunku do wizerunku twarzy umieszczonego w tym dokumencie w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza.

W celu wymiany dokumentu należy złożyć do wojewody właściwego ze względu na aktualne miejsce pobytu wniosek o wymianę zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE. Wniosek do wydruku znajdziesz poniżej w sekcji „Materiały”.

Wniosek ten składa się osobiście (nie dotyczy osób małoletnich), w terminie 14 dni po wystąpieniu którejkolwiek z wyżej wymienionych  przesłanek jego wymiany.

Do wniosku dołącza się 2 aktualne fotografie wnioskodawcy.

Wniosek nie podlega żadnej opłacie.

Miejsce oraz sposób składania wniosku znajdziesz powyżej w zakładce "Zarejestrowanie pobytu obywatela UE".

 

Materiały

Wniosek o wymianę zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu ob UE po 20 8 2021
Wniosek​_o​_wymianę​_zaświadczenia​_o​_zarejestrowaniu​_pobytu​_ob​_UE​_po​_2082021.docx 0.22MB
Wniosek o zarejestrowanie pobytu ob UE po 20 8 2021
Wniosek​_o​_zarejestrowanie​_pobytu​_ob​_UE​_po​_2082021.docx 0.35MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.09.2019 15:12 Łukasz Lidman
Wytwarzający/ Odpowiadający:
SOiC Olsztyn WMUW
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 16.0 09.08.2023 15:39 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 15.0 09.08.2023 15:11 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 14.0 09.08.2023 14:02 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 13.0 09.08.2023 13:58 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 12.0 09.08.2023 13:56 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 11.0 09.08.2023 12:51 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 10.0 03.08.2023 15:26 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 9.0 03.08.2023 15:19 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 8.0 03.08.2023 15:12 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 7.0 03.08.2023 15:09 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 6.0 03.08.2023 14:16 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 5.0 03.08.2023 13:15 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 4.0 28.07.2023 14:58 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 3.0 28.07.2023 14:56 Katarzyna Warmińska
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 2.0 03.09.2021 09:34 Katarzyna Antosiak
ZAREJESTROWANIE POBYTU OBYWATELA UE 1.0 11.09.2019 15:12 Łukasz Lidman

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}