W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezzwrotne wsparcie dla studentów kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne

Nabór realizowany w ramach inwestycji D2.1.1 Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Nabór realizowany w ramach Działania 3 polityki publicznej pod nazwą "System zachęt do podejmowania i kontynuowania studiów na wybranych kierunkach medycznych oraz  podjęcia zatrudnienia w zawodzie na lata 2022-2026", zwany dalej Systemem zachęt.

Działanie 3 Systemu zachęt dotyczy bezzwrotnego wsparcia w postaci dopłaty do czesnego dla studentów, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.

Harmonogram realizacji naboru

Edycja I
 

Nabór składa się z dwóch etapów:
 

Etap 1 – Nabór wstępny: uczelnia składa wniosek. Termin składania wniosków wstępnych: od 4.12.2023 r. do 22.12.2023 r.

Etap 2 – Nabór: uczelnia składa wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem. Termin składania wniosków o objęcie przedsięwzięcia wsparciem: od 5.02.2024 r. do 16.02.2024 r.

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru: 4.03.2024 r.
 

Miejsce składania wniosków

Ministerstwo Zdrowia

ul. Miodowa 15

00‐952 Warszawa

Sposób składania wniosków
 

Nabór wstępny – uczelnia składa do Ministerstwa Zdrowia wniosek wstępny za pośrednictwem systemu ePUAP, na podstawie wniosków złożonych do uczelni przez studentów.

Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /8tk37sxx6h/SkrytkaESP

Nabór – wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem uczelnia składa wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem CST2021

Na co i kto może składać wnioski

Kto może składać wnioski

Wnioski wstępne oraz wnioski o objęcie przedsięwzięcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt składać może uczelnia, która:

  1. zrekrutowała na rok akademicki 2022/2023, wg stanu na 1 listopada 2022 r. na ww. kierunki studiów łącznie co najmniej 40 osób – Polaków oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 324 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
  2. według stanu w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on na dzień 31 grudnia 2021 r. będzie kształciła co najmniej 200 studentów łącznie na tych kierunkach na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych – Polaków oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 324 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
  3. nie jest postawiona w stan likwidacji,

4) w latach 2019–2022 żaden kierunek studiów prowadzonych przez uczelnię nie został oceniony negatywnie w wyniku przeprowadzonej przez Polską Komisję Akredytacyjną, oceny jakości kształcenia.

Na co można otrzymać wsparcie

Wsparcie w ramach Działania 3 Systemu zachęt można otrzymać na podejmowanie i kontynuowanie studiów I stopnia (dopłata do czesnego) na kierunkach medycznych: pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne.

Kto może otrzymać wsparcie

O wsparcie w ramach Działania 3 Systemu zachęt mogą ubiegać się studenci, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunkach medycznych: pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.

Finanse

Poziom dofinansowania przedsięwzięcia

Maksymalna dopuszczalna kwota wsparcia wynosi:

  1. kierunek pielęgniarstwo – 6 500,00 zł za rok studiów,
  2. kierunek położnictwo – 6 000,00 zł za rok studiów,
  3. kierunek ratownictwo medyczne – 6 500,00 zł za rok studiów.

Stypendium jest przyznawane na okres 6 semestrów.

Jaki jest minimalny wkład własny

Brak wkładu własnego.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków

Łączny budżet przewidziany na Działanie 3 Systemu zachęt w latach 2022-2026 wynosi 83,7 mln zł (łacznie na Edycję I oraz Edycję II).

Podstawowe dokumenty

Regulamin naboru

Regulamin wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt został zaktualizowany w dniu 14.02.2024 r.

Wzór wniosku - uczelnia 

Wzór wniosku wstępnego stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt (zaktualizowany w dniu 27.11.2023 r.).

Wzór wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem, wygenerowany z systemu CST2021, stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt (zaktualizowany w dniu 14.02.2024 r.).

Wzór wniosku - student

Wzór wniosku o objęcie wsparciem, składanego przez studenta stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.

Wytyczne w zakresie przeliczania wyników matur 

Wytyczne w zakresie przeliczania wyników matur stanowią załącznik nr 12 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.

Wzór umowy

Wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt (aktualizacja z dn. 8.01.2024 r.).

Kryteria wyboru przedsięwzięć

Kryteria wyboru przedsięwzięć stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.

Materiały

Regulamin Prac KOP Działanie 3 aktualizacja 27.11.23
Regulamin​_Prac​_KOP​_Działanie​_3​_aktualizacja​_271123.7z 0.18MB
Umowa i załączniki do umowy Działanie 3 aktualizacja 08.01.24
Umowa​_+​_załączniki​_​_do​_umowy​_Działanie​_3​_aktualizacja​_080124.7z 0.32MB
Regulamin Wyboru Prz do obj Wsparciem dla Dz3 Systemu zachęt aktualizacja 14.02.24
Regulamin​_Wyboru​_Prz​_do​_obj​_Wsparciem​_dla​_Dz3​_Systemu​_zachęt​_aktualizacja​_140224.docx 0.15MB
Instrukcja wypełniania wniosku o obj przedsięwzięcia wsparciem w ramach Systemu zachęt w CST2021 aktualizacja 14.02.24
Instrukcja​_wypełniania​_wniosku​_o​_obj​_przedsięwzięcia​_wsparciem​_w​_ramach​_Systemu​_zachęt​_w​_CST20​_akt​_14​_02​_241.pdf 0.27MB
Wniosek Działanie 3 System zachęt Edycja 1 KPOD0705-IP10-00124 aktualizacja 14.02.24
Wniosek​_Działanie​_3​_System​_zachęt​_Edycja​_1​_KPOD0705-IP10-00124​_akt​_140224.pdf 0.18MB
Zał. 1 do Regulaminu wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt - kryteria aktualizacja 27.11.23
Zał​_1​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_wsparciem​_-​_kryteria​_aktualizacja​_271123.docx 0.11MB
Zał. 2 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - wzór wniosku wstępnego dla studenta
Zał​_2​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_wsparciem​_-​_wzór​_wniosku​_wstępnego​_dla​_studenta.docx 0.05MB
Zał. 3 do Regulaminu wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem - wzór wniosku wstępnego aktualizacja 27.11.23
Zał​_3​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_wsparciem​_-​_wzór​_wniosku​_wstępnego​_dla​_uczelni​_aktualiz​_271123.docx 0.05MB
Zał. 4 do Reg. - wzór tabeli dot. studentów zgłaszanych do wsparcia (wniosek wstępny)
Zał​_4​_do​_Reg​_-​_Wzór​_tabeli​_dot​_studentów​_zgłaszanych​_do​_wsparcia.xlsx 0.01MB
Zał. 4a do Reg. – wzór tabeli dot. studentów zgłaszanych do wsparcia (wniosek CST2021)
Zał​_4a​_do​_Reg​_-​_Wzór​_tabeli​_dot​_studentów​_zgł​_do​_wsparcia​_(wniosek​_CST2021).xlsx 0.11MB
Zał. 7 do Reg Wyb Prz do obj Wsparciem - Wzór Umowy aktualizacja 08.01.24.
Zał​_7​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_Wsparciem​_-​_Wzór​_Umowy​_aktualiz080124.docx 0.11MB
Zał. 8 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. neg. ocena
Zał​_8​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_wsparciem​_-​_ośw​_neg​_ocena.docx 0.05MB
Zał. 9 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. post. w stan likwidacji
Zał​_9​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_Wsparciem​_-​_ośw​_post​_w​_stan​_likwidacji.docx 0.05MB
Zał. 10 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. upraw. o ubieg. o wsp.
Zał​_10​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_Wsparciem​_-​_ośw​_upraw​_o​_ubieg​_o​_wsp.docx 0.05MB
Zał. 11 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. o braku podw. finasowania
Zał​_11​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_Wsparciem​_-​_ośw​_o​_braku​_podw​_finansowania.docx 0.05MB
Zał. 12 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - wytyczne w zakr. przelicz. wyn. matur
Zał​_12​_do​_Reg​_Wyb​_Prz​_do​_obj​_Wsparciem​_-​_Wytyczne​_w​_zakr​_przelicz​_wyn​_matur.docx 0.10MB

Pytania i odpowiedzi

Czy należy podać liczbę wszystkich studentów zrekrutowanych na kierunek pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne na rok akademicki 2022/2023 czy tylko studentów zrekrutowanych na studia I stopnia ww. kierunków?

Należy podać liczbę studentów, którzy od roku akademickiego 2022/2023 (wg stanu na 1 listopada 2022 r.) rozpoczęli kształcenie na I roku studiów I stopnia (z wyłączeniem studiów pomostowych) na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.

Należy podać łącznie studentów studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych.

 

Więcej informacji na temat naboru wniosków można uzyskać pod numerami telefonów:

+ 48 538 622 152; + 48 532 394 187 (od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 15:00),

a także mailowo: d.zawada@mz.gov.pl; a.gilewska@mz.gov.pl

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek

Opis procedury odwoławczej został opisany w rozdziale Procedura odwoławcza Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.

Linki

Informacja o naborze wniosków zostanie zamieszczona na stronie podmiotowej Ministra w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Ministerstwa, w serwisie internetowym KPO na portalu Funduszy Europejskich. 

{"register":{"columns":[]}}