W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo wielkopolskie

Województwo wielkopolskie - 100 obwodnic

Obwodnica Gostynia w ciągu drogi krajowej nr 12

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

  • Data ogłoszenia przetargu: 07.12.2020 r.
  • Data zawarcia umowy: 30.06.2021 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Gostynia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 12. Rozpoczęły się już prace nad budową obejścia w ciągu drogi wojewódzkiej.

Dzięki obu inwestycjom nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości Gostynia. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Lesznem leżącym w ciągu korytarza drogi ekspresowej S5 a Jarocinem w ciągu drogi krajowej 11, przygotowywanej do rozbudowy do parametrów S – czyli drogi ekspresowej S11. Jest to ważna droga dla układu komunikacyjnego południowej Wielkopolski.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Grzymiszewa w ciągu drogi krajowej nr 72

  • Stan prac przygotowawczych:

Inwestycja znajduje się w realizacji.

  • Data ogłoszenia przetargu: 22.12.2020 r.
  • Data zawarcia umowy: 14.07.2021 r.
  • Zakończenie prac: I kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Grzymiszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 72. Grzymiszew nie jest dużą miejscowością, natomiast droga krajowa przechodzi przez jej środek. Oprócz samego obejścia miejscowości trwają prace zmierzające do przebudowy fragmentu drogi krajowej 72 w kierunku Konina i Turku.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego przede wszystkim pomiędzy Koninem a Turkiem, ale w dalszej perspektywie ruchu z kierunku Sieradza i Łodzi. Jest to ważna droga dla układu komunikacyjnego wschodniej Wielkopolski.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako wariant preferowany przebiegu obwodnicy wskazano wariant W5.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza granice miasta. Kalisz znajduje się na przecięciu dróg krajowych nr 12 i 25, a także trzech dróg wojewódzkich.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz odciążenie układu komunikacyjnego w osi północ-południe. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, przede wszystkim pomiędzy Koninem a Ostrowem Wielkopolskim. Natomiast korytarz drogi krajowej nr 25 jest też ważny z punktu widzenia połączeń komunikacyjnych, nie tylko województwa wielkopolskiego, ale także ułatwia komunikację w osi północ-południe - idącą ze Śląska w kierunku Wielkopolski a dalej Kujaw i Pomorza. Łączyć będzie korytarz przyszłej drogi ekspresowej S11 z autostradą A2, a dalej z drogą ekspresową S5.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Kamionnej w ciągu drogi krajowej nr 24

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako wariant preferowany przebiegu obwodnicy wskazano wariant W1.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kamionnej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 24. Jest to ruch tranzytowy w osi wschód-zachód, w tym ruch międzynarodowy, który korzysta również z tej drogi prowadzącej do Gorzowa Wielkopolskiego.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Poznaniem a Gorzowem Wielkopolskim. Poznań jest bardzo ważnym centrum regionalnym, który koncentruje ruch z Warszawy i wschodu Polski, ale także w osi północ-południe, w ciągu już budowanych lub planowanych do zbudowania w przyszłej perspektywie UE korytarzy S5 oraz S11.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Koźmina Wielkopolskiego w ciągu drogi krajowej nr 15

  • Stan prac przygotowawczych:

Została podpisana umowa z wykonawcą, który ma za zadanie zaprojektować, uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i wybudować obwodnicę.

  • Data ogłoszenia przetargu: 03.12.2021 r.
  • Data zawarcia umowy: 05.05.2022 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 15. Jest to ruch tranzytowy w osi północ-południe.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Jarocinem a Trzebnicą, ale należy patrzeć na to szerzej w układzie komunikacyjnym pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Na tym odcinku droga krajowa nr 15 będzie istotnym połączniem korytarzy dróg krajowych nr 5 i 11, które są lub będą rozbudowane do parametrów dróg ekspresowych.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Krotoszyna, Zdun, Cieszkowa w ciągu drogi krajowej nr 15

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miastach w ciągu drogi krajowej nr 15. Jest to ruch tranzytowy w osi północ-południe. Inwestycja stworzy nowy przebieg drogi krajowej nr 15 na dłuższym odcinku, na granicy pomiędzy województwami wielkopolskim i dolnośląskim

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Jarocinem a Trzebnicą, ale należy patrzeć na to szerzej w układzie komunikacyjnym pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Na tym odcinku droga krajowa nr 15 będzie istotnym połączniem korytarzy dróg krajowych nr 5 i 11, które są lub będą rozbudowane do parametrów dróg ekspresowych.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32

  • Stan prac przygotowawczych:

Inwestycja znajduje się w realizacji.

  • Data ogłoszenia przetargu: 28.05.2021 r.
  • Data zawarcia umowy: 26.10.2021 r.
  • Zakończenie prac: II kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości w ciągu drogi krajowej nr 32. Jest to ruch tranzytowy w osi wschód-zachód. Realizacja tej inwestycji jest istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie znacznie zmieniła się sytuacja ruchowa.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Poznaniem i ważnymi miejscowościami w województwie wielkopolskim tj. Grodziskiem Wielkopolskim czy też Wolsztynem. Droga ta stanowi ważne regionalne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Żodynia w ciągu drogi krajowej nr 32

  • Stan prac przygotowawczych:

Inwestycja znajduje się w realizacji.

  • Data ogłoszenia przetargu: 04.12.2020 r.
  • Data zawarcia umowy: 27.04.2021 r.
  • Zakończenie prac: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Żodynia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości w ciągu drogi krajowej nr 32. Jest to ruch tranzytowy w osi wschód-zachód oraz połączenie pomiędzy świeżo oddaną drogą ekspresowa S5 a już oddaną drogą ekspresową S3.

Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Poznaniem a województwem lubuskim i Zieloną Górą.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}