W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cyfrowa Gmina

29.10.2021

W okresie pandemii samorządy stanęły wobec wyzwania sprawnej obsługi potrzeb mieszkańców z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Nie dla wszystkich urzędów okazało się to proste – często były to braki sprzętu czy cyfrowe umiejętności pracowników.

logo, napisy

18 października 2021 r. ruszył nabór wniosków w ramach rządowego programu „Cyfrowa Gmina”. Jest on skierowany do wszystkich gmin, a jego celem jest podniesienie cyfrowych kompetencji gmin.

Gminy mogą otrzymać dofinansowanie do 100% wydatków kwalifikowanych, a udział w programie nie wymaga zapewnienia wkładu własnego. Minimalna wysokość grantu dla jednej gminy wynosić będzie 100 000 zł, natomiast maksymalna to 2 000 000 .

Dofinansowanie będzie można otrzymać na zadania związane z:

  • cyfryzacją urzędów JST i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej,
  • edukację cyfrową dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania
    i licencji,
  • analizą stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.

Nabór wniosków podzielony jest na 3 rundy, każda gmina będzie miała wyznaczoną dla siebie rundę. Wniosek o przyznanie grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych. Więcej szczegółowych informacji na temat programu ,,Cyfrowa Gmina” znajdą Państwo pod adresem https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowa-gmina.

{"register":{"columns":[]}}