W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

PIT-11, PIT-40A/PIT-11A – najważniejsze informacje dla płatnika

15.12.2022

Dłonie na klawiaturze komputera, roślina w doniczce.
  • Płatnicy powinni wysłać drogą elektroniczną PIT-11 i PIT-40A/11A za 2022 r. w aktualnych wersjach formularzy.
  • Przesyłane informacje powinny zawierać prawidłowy numer PESEL/NIP podatnika.

Płatniku pamiętaj, żeby za 2022 rok wysłać drogą elektroniczną:

  • PIT-11 - tylko w wersji 29,
  • PIT-40A/11A - tylko w wersji 21.

Tylko najnowsze wersje formularzy umożliwiają ich wypełnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami (informacje PIT-11(28) przesłane przed publikacją PIT-11(29) nie wymagają korekty).

Informacje te możesz przygotować na formularzu dostępnym na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników.

Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.

Prawidłowy numer PESEL/NIP

Przypominamy o obowiązku wpisywania prawidłowego numeru PESEL/NIP osoby, dla której wysyłasz informację (podatnika). Płatnicy są zobowiązani podawać go organom podatkowym na dokumentach związanych z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych, do których poboru są obowiązane organy podatkowe.

Pamiętaj, że wpisanie prawidłowych danych PESEL/NIP osoby, dla której wysyłasz informację (podatnika) w dokumentach PIT jest Twoim obowiązkiem wynikającym z ustawy. Wpisywanie ciągu tych samych cyfr (jak 1111111111 czy 9999999999) jest nieprawidłowe i nie pozwoli na przesłanie informacji drogą elektroniczną.

Prawidłowe wpisanie numeru PESEL/NIP w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika. Umożliwi to:

  • wygenerowanie i udostępnienie osobie, dla której wysyłasz informację, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl, oraz skorzystanie z ulg i odliczeń, co może umożliwić zwrot nadpłaty podatku,
  • zalogowanie się osoby do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP.

Brak prawidłowego numeru PESEL/NIP w przekazanych formularzach podatkowych uniemożliwi skorzystanie z elektronicznej formy złożenia zeznania, a tym samym wywiązanie się z obowiązków podatkowych w podatku PIT.

{"register":{"columns":[]}}