Usprawnienie systemu ratownictwa na drogach - etap VI
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej uzyskała dotację z Unii Europejskiej na Projekt „Usprawnienie systemu ratownictwa na drogach - etap VI”.
Projekt realizujemy, aby wzmocnić potencjał Państwowej Straży Pożarnej w zakresie prowadzenia działań ratowniczych podczas wypadków w transporcie drogowym.
W Projekcie planujemy zakupić 219 szt. środków trwałych, w tym:
- pojazdy,
- specjalistyczny sprzęt techniczny.
Z Projektu korzystać będą funkcjonariuszki i funkcjonariusze jednostek ratowniczo-gaśniczych Państwowej Straży Pożarnej. Przy pomocy zakupionych pojazdów i specjalistycznego sprzętu w sposób bardziej efektywny będą realizować zadania z zakresu niesienia pomocy podczas wypadków i katastrof w transporcie drogowym.
Docelowo z Projektu skorzystają mieszkańcy i wszystkie inne osoby przebywające na terytorium Polski. Doposażenie Państwowej Straży Pożarnej w nowoczesny sprzęt zapewni im wysoki poziom bezpieczeństwa i zabezpieczy prawo do równego ratunku podczas wypadków i katastrof w transporcie drogowym – bez względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Efektem Projektu będzie poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego dzięki usprawnieniu możliwości ewakuacji osób poszkodowanych w wypadkach oraz likwidacji skutków powstałych zagrożeń dla życia i zdrowia oraz środowiska naturalnego na terenie Polski.
Wartość Projektu: 552 001 003,65 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 439 991 343,73 zł
Beneficjent Projektu pn.: „Usprawnienie systemu ratownictwa na drogach - etap VI”, informuje że:
- Instytucja Zarządzająca FEnIKS opracowała i udostępniła narzędzie informatyczne umożliwiające przekazanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego.
W celu zgłoszenia nieprawidłowości należy:
- wysłać wiadomość na adres e-mail: naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl lub
- skorzystać z formularza dostępnego na www: https://nieprawidlowosci.mfipr.gov.pl.
Ww. informacja została również:
- upubliczniona na stronie internetowej KG PSP w zakładce: Co robimy / Fundusze Europejskie / Fundusze Europejskie i Budżet Państwa 2021-2027 w sekcji o nazwie: „Usprawnienie systemu ratownictwa na drogach - etap VI”;
- zamieszczona na czas realizacji Projektu w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Beneficjenta.
Beneficjent zobowiązuje się zaniechać podejmowania działań odwetowych wobec swoich pracowników, wykonawców, jak również innych osób powiązanych z realizowanym Projektem, które w dobrej wierze przekazały informację o możliwości wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego.
- istnieje możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych lub Kartą Praw Podstawowych.
Sygnały, zgłoszenia i / lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektu z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych lub Karty Praw Podstawowych mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy Projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,
- skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),
- formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,
- mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,
- doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.