W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym - etap II

Fenix-kolej-II-1460x616

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej uzyskała dotację z Unii Europejskiej na Projekt „Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym - etap II”.

Projekt realizujemy, aby wzmocnić potencjał Państwowej Straży Pożarnej w zakresie prowadzenia działań ratowniczych podczas wypadków w transporcie kolejowym.

W Projekcie planujemy zakupić 84 szt. środków trwałych, w tym:

  • pojazdy,
  • specjalistyczny sprzęt techniczny.

Z Projektu korzystać będą funkcjonariuszki i funkcjonariusze jednostek ratowniczo-gaśniczych Państwowej Straży Pożarnej. Przy pomocy zakupionych pojazdów i specjalistycznego sprzętu w sposób bardziej efektywny będą realizować zadania z zakresu niesienia pomocy podczas wypadków i katastrof w transporcie kolejowym.

Docelowo z Projektu skorzystają mieszkańcy i wszystkie inne osoby przebywające na terytorium Polski. Doposażenie Państwowej Straży Pożarnej w nowoczesny sprzęt zapewni im wysoki poziom bezpieczeństwa i zabezpieczy prawo do równego ratunku podczas katastrofy w transporcie kolejowym – bez względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

Efektem Projektu będzie poprawa stanu bezpieczeństwa w transporcie kolejowym dzięki usprawnieniu możliwości ewakuacji osób poszkodowanych w wypadkach oraz likwidacji skutków powstałych zagrożeń dla życia i zdrowia oraz środowiska naturalnego na terenie Polski.

Wartość Projektu: 87 818 341,50 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 69 998 622,87 zł

 


Beneficjent Projektu pn.: „Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym - etap II”, informuje że:

  • Instytucja Zarządzająca FEnIKS opracowała i udostępniła narzędzie informatyczne umożliwiające przekazanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego.

W celu zgłoszenia nieprawidłowości należy:

Ww. informacja została również:

  • upubliczniona na stronie internetowej KG PSP w zakładce: Co robimy / Fundusze Europejskie / Fundusze Europejskie i Budżet Państwa 2021-2027 w sekcji o nazwie: „Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym - etap II”;
  • zamieszczona na czas realizacji Projektu w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Beneficjenta.

Beneficjent zobowiązuje się zaniechać podejmowania działań odwetowych wobec swoich pracowników, wykonawców, jak również innych osób powiązanych z realizowanym Projektem, które w dobrej wierze przekazały informację o możliwości wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego.

  • istnieje możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych lub Kartą Praw Podstawowych.

Sygnały, zgłoszenia i / lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektu z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych lub Karty Praw Podstawowych mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy Projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej – w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,
  2. skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),
  3. formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,
  4. mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,
  5. doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.

 

{"register":{"columns":[]}}