W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp

Kontakt z opiekunem projektu

Kiedy dowiaduję się, kto jest moim opiekunem?

Po podpisaniu umowy z beneficjentem, opiekun projektu wysyła wiadomość mailową (tzw. wiadomość powitalną) do osoby wskazanej do kontaktu w treści Umowy, z m.in. z danymi osoby do kontaktu po stronie NCBR  (opiekuna projektu). 

Jak wygląda procedura kontaktu z opiekunem?

W związku z panującą pandemią COVID-19 rekomendujemy kontakt mailowy, ponieważ pracujemy w trybie mieszanym (praca stacjonarna / praca zdalna). 
Beneficjent ma możliwość zwrócenia się z prośbą o spotkanie w celu omówienia ważnych dla niego kwestii, które możemy odbyć online. 

W czym pomaga opiekun?

Opiekun projektu przede wszystkim jest pierwszą osobą do kontaktu we wszelkich problemach / wątpliwościach. Jest osobą, do której należy skierować pytanie wtedy, gdy beneficjent nie znajdzie odpowiedzi na swoje pytania  w dokumentacji konkursowej lub w umowie.  
Rolą opiekuna projektu jest wsparcie beneficjenta w prawidłowym realizowaniu projektu i jego prawidłowym rozliczeniu  zgodnie z warunkami umowy.  
Do zadań opiekuna projektu należą m.in.:

  • udzielanie odpowiedzi na pytania skierowane przez beneficjentów,
  • weryfikacja składanych przez beneficjenta dokumentów, takich jak wnioski o płatność, 
  • obsługa oceny raportów okresowych oraz raportu końcowego,
  • wspieranie beneficjenta w ustanowieniu ścieżki postępowania np. w sytuacji nieokreślonej warunkami umowy, tj. niemożliwej do przewidzenia na dzień podpisania umowy. 

Co zgłaszać do opiekuna?

Do opiekuna projektu należy zgłaszać m.in: 

  • zmianę adresu korespondencyjnego, 
  • zmianę rachunku bankowego (na który wpływa dofinansowanie), 
  • zmiany organizacyjno-prawne u beneficjenta,
  • zmiany merytoryczne w projekcie, które wymagają wyrażenia zgody NCBR lub podpisania aneksu. Wszelkie informacje, o zakresie wymaganych zmian w projekcie oraz sposobu ich zgłaszania do NCBR zawarte są w treści Umowy.  

Co zrobić, gdy opiekun nie odpisuje / nie odpowiada?

Jeżeli nie możesz skontaktować się z opiekunem projektu, spróbuj skontaktować się z kierownikiem sekcji, którego dane również podane są w „wiadomości powitalnej” lub z sekretariatem Działu Finansowania Projektów (zgodną z opublikowaną na stronie NCBR listą kontaktów); sekretariat przekieruje udzieli informacji, do kogo przesłać mailową, lub przekieruje telefon do właściwej osoby.

{"register":{"columns":[]}}