W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój

Zmiany do umowy

Zmiany w projekcie są możliwe w trakcie realizacji projektu. Zachęcamy, aby przed każdą zmianą w projekcie dokonać jej analizy na podstawie odpowiedniego paragrafu Umowy o dofinansowanie projektu oraz skontaktować się z opiekunem projektu, żeby omówić zmianę i sposób jej wcielenia.

Przykłady zmian w projekcie: 

  • zmiany niewymagające aneksowania umowy, lecz wymagające poinformowania Instytucji Pośredniczącej (NCBR), są to np.: zmiana adresu i sposobu reprezentacji beneficjenta, czy numery rachunków bankowych, 
  • zmiany niewymagające aneksowania, lecz wymagające zgody Instytucji Pośredniczącej, są to np.: status prawno-organizacyjny beneficjenta, harmonogram płatności dotyczący przesunięcia środków pomiędzy latami o ile zmiana ta pozostaje bez wpływu na termin złożenia wniosku o płatność końcową czy terminy realizacji poszczególnych etapów projektu określonych we wniosku o dofinansowanie, o ile zmiana ta pozostaje bez wpływu na ustalony w Umowie termin złożenia wniosku o płatność końcową, 
  • zmiany niewymagające aneksowania, lecz wymagające poinformowania Instytucji Pośredniczącej najpóźniej w dniu złożenia kolejnego wniosku o płatność, są to np.: przesunięcie pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem bez wpływu na zakres rzeczowy projektu do 10% wartości kwoty danej kategorii wydatków, do której następuje przesunięcie, przesunięcia środków wewnątrz kategorii kosztów kwalifikowalnych, określonych w budżecie projektu, zgodnych z Przewodnikiem kwalifikowalności kosztów czy dotycząca przekroczenia docelowej wartości skwantyfikowanych wskaźników realizacji projektu, 
  • zmiany wymagające aneksowania, są to m.in.: przesunięcia środków pomiędzy kategoriami wydatków powyżej 25%, zmiana terminu kwalifikowania wydatków, zmniejszenie wartości wydatków kwalifikowalnych lub dofinansowania czy zmiany dotyczące wskaźników.

Zmiany umowy wymagające aneksu bądź zgody NCBR należy zgłaszać pisemnie na wzorze wniosku o wprowadzenie zmian, umieszczonym na archiwalnej stronie NCBR oraz poniżej w Materiałach. Zamieszczamy też wzór projektu aneksu do umowy o dofinansowanie projektu. ianach n

 

Materiały

Wniosek o wprowadzenie zmian (aktualny wzór z 01.12.2020)
Wniosek​_o​_wprowadzenie​_zmian​_01​_12​_2020.docx 0.06MB
Projekt aneksu do umowy o dofinansowanie (aktualny wzór z 01.12.2020)
Projekt​_aneksu​_do​_umowy​_o​_dofin​_projektu​_01​_12​_2020​_(9).docx 0.07MB

Zobacz koniecznie nowy odcinek NCBR online, w którym wyjaśnimy Ci jak m.in:

  • wygląda proces podpisania umowy o dofinansowanie z NCBR,
  • jakich dokumentów będziemy od Ciebie potrzebowali w momencie zawarcia umowy,
  • jak poprawnie wprowadzić zmiany w umowie w trakcie realizacji projektu B+R. 

Wideo

{"register":{"columns":[]}}