W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dobra praktyka z Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim: Opracowanie programu wprowadzającego tzw. "pakietu startowego" dla nowozatrudnionych pracowników

Słowa kluczowe: przywództwo i stałość celu, rozwój i zaangażowanie pracowników

Termin ostatniej samooceny: 2022 r.

Adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/uw-lubuski

Dane osoby do kontaktu: Katarzyna Jankowiak, katarzyna.jankowiak@lubuskie.uw.gov.pl, tel.: 0 957 851 610

Krótki opis:

„Pakiet startowy” to zbiór informacji wydany w formie książeczki, który otrzymuje każdy nowy pracownik. Oprócz kilku miłych słów na powitanie, znajdują się w nim:
•    informacje o obowiązkowych szkoleniach i służbie przygotowawczej,
•    wykaz wydziałów Urzędu,
•    opis niektórych stanowisk, które są pomocne w sprawach pracowników np. sprawy socjalne, PIT itp.

Projekt został zrealizowany po przeprowadzeniu samooceny w 2011 roku.

Tło projektu:

Pracownicy, którzy brali udział w samoocenie CAF wskazywali, że osoby, które zaczynają pracę, często czują się zagubione. Nowe obowiązki, nowe środowisko – to wszystko powoduje stres i onieśmielenie. W skali od 0 do 100 punktów, sprawy związane z pracownikami ocenione były średnio na 35.

Proces zmiany:

Dyrektor Generalny powołał grupę, która opracowała niewielkich rozmiarów broszurę. Opisała ona w niej najważniejsze informacje dla osoby, która rozpoczyna pracę w urzędzie. Trudnością, choć niewielką, było wybranie tego, co naprawdę istotne. Członkowie tej grupy zastosowali klasyczną "burzę mózgów" i z wielu pomysłów wybrali te, które ich zdaniem były najważniejsze. Zależało im, żeby była to wiedza w pigułce, i aktualizowana na bieżąco.

Co zostało osiągnięte:

Pakiet startowy stał się przydatnym narzędziem szczególnie dla pracowników nieśmiałych. Początkowo chcieliśmy aby było to zbiór informacji, jednak finalnie okazało się, że wypisanie najważniejszych miejsc, stanowisk obsługowych czy szkoleń, które pracownik musi odbyć, spowodowało, że nowy pracownik czuje się mniej zagubiony.

Wnioski:

LUW stosuje model CAF od 2009 roku. W ciągu tych lat urząd zrealizował wiele projektów, dzięki którym stale podnosi nie tylko jakość usług dla klientów, ale również jakość pracy pracowników. Dzięki stosowaniu CAF, LUW jest regularnie poddawany ocenie na każdym szczeblu jego zarządzania i funkcjonowania. Wyniki badania jasno pokazują nad czym urząd musi pracować, a co jedynie doskonalić lub utrwalać.

{"register":{"columns":[]}}