W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kryzys jako siła napędowa zaufania w sektorze publicznym – relacja z webinarium OECD

20.11.2020

12 listopada odbyło się czwarte z serii seminariów internetowych OECD na temat zaufania publicznego. Dyskusja dotyczyła przede wszystkim tego, w jaki sposób funkcjonowanie administracji publicznej, w szczególności pod względem zdolności reagowania i uczciwości, wpływa na zaufanie do instytucji publicznych.

Plakat promujący webinarium OECD

Według uczestników dyskusji, obecny kryzys może stanowić dobrą okazję do promowania reformy zarządzania publicznego w kilku obszarach. Przede wszystkim może zaowocować tym, że procedury administracyjne będą bardziej sprawne, prostsze, cyfrowe i mniej zbiurokratyzowane. Może to być również okazja do ponownego wyznaczenia roli zmotywowanych i zdolnych urzędników publicznych jako kluczowego atutu dla administracji.

Aby zbudować lub przywrócić zaufanie w krótkiej perspektywie czasowej, ważne jest, aby rządy skuteczniej komunikowały się z obywatelami. Pociąga to za sobą:

  • stałe informowanie ludzi bieżącej sytuacji i kierunkach polityk publicznych,
  • przedstawianie informacji w przystępny, otwarty i prosty sposób oraz
  • kształtowanie informacji w sposób, który może przyczynić się do wywierania wpływu na zachowanie obywateli.

Pełna relacja z webinarium oraz informacje o kolejnych spotkaniach dostępne są na stronie internetowej OECD.