W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

O funkcji doradcy ds. etyki z pracownikami Ministerstwa Edukacji i Nauki

02.07.2021

Dziś odbyło się spotkanie informacyjne nt. funkcji i zadań doradcy ds. etyki w służbie cywilnej dla pracowników Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN). Jego głównym celem było przybliżenie zespołowi nowo wybranych doradców MEiN założeń Zalecenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów pracy doradcy.

Grafika symbolizuje pracę zespołową. Zdjęcie przedstawia zarys 10 postaci, każda innego koloru. Pod nimi duży, biały napis TEAMWORK. Jest to rysunek wykonany kredą, na tablicy.

W trakcie spotkania uczestnicy rozmawiali m.in. na temat tego:

  • kim jest doradca ds. etyki,
  • jaki jest cel ustanawiania tej funkcji w urzędzie,
  • jakie są główne zadania doradcy,
  • jakie prawa i obowiązki wiążą się z pełnieniem tej funkcji oraz
  • w jaki sposób dyrektor generalny/kierownik urzędu może wspierać doradców ds. etyki.

Spotkanie było okazją, aby przekazać doradcom praktyczne wskazówki, które mogą im pomóc w skutecznym doradzaniu pracownikom.

Spotkanie, z inicjatywy koordynatorki zespołu doradców MEiN, przygotowała i poprowadziła Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej.

Było to już kolejne z cyklu spotkań nt. funkcji doradcy ds. etyki w służbie cywilnej. Są one skierowane do pracowników, którzy zostali powołani do pełnienia tej funkcji lub zajmują się kwestiami etyki w urzędzie. Poprzez te spotkania zwiększamy wiedzę pracowników urzędów nt. zadań i oczekiwań względem doradcy ds. etyki. Wartością dodaną takich spotkań jest budowa sieci kontaktów osób, które mają wspierać dyrektora generalnego/kierownika urzędu we wzmacnianiu kultury uczciwości w urzędzie.

{"register":{"columns":[]}}