W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prosty język w administracji publicznej - relacja ze spotkania

27.05.2021

Dziś na spotkaniu Zespołu do spraw promocji prostego języka w urzędach administracji rządowej swoimi doświadczeniami dzielili się eksperci z trzech urzędów administracji publicznej. Dobre praktyki, które przedstawili na forum, pokazały proces upraszczania komunikacji urzędu z różnych perspektyw.

Slajd tytułowy spotkania. Napis "IV spotkanie Zespołu ds. promocji prostego języka w urzędach administracji rządowej" na białym tle. W rogu logo służby cywilnej

IV spotkanie liderów prostego języka w służbie cywilnej było okazją do rozmowy m.in. o dostępności. Najważniejszy wniosek z tej dyskusji jest taki, że bez prostego języka nie możemy zapewnić dostępności cyfrowej i komunikacyjno-informacyjnej. Dotyczy to wszystkich typów tekstów urzędowych – także naszych stron i serwisów internetowych.

Tematy wystąpień

  1. Otwarcie spotkanie i ukierunkowanie dyskusji – Hubert Wojtach, zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM.
  2. „Recepta na prosty język w BRPP” – dobre praktyk Biura Rzecznika Praw Pacjenta przedstawił Jarosław Fiks, dyrektor generalny BRPP i Agnieszka Chmielewska, radca Rzecznika Praw Pacjenta.
  3. Język prosty, łatwy i …skuteczny – o doświadczeniach Urzędu m.st. Warszawy w upraszczaniu języka opowiedzieli eksperci z Biura Organizacji Urzędu m.st. Warszawy – Paweł Burlewicz, koordynator projektu „Prosty język – jasna sprawa” i Anna Malinowska.
  4. Dostępn@ KPRM – wyzwanie i obowiązek – o projekcie Dostępn@ KPRM i działaniach ukierunkowanych na poprawę dostępności Kancelarii Prezesa Rady Ministrów opowiedziała Anna Grzechnik-Wołosiuk, koordynator ds. dostępności w KPRM.

Różne drogi, wspólny cel

Styl pisania tekstów językiem zrozumiałym sprawia, że dla odbiorcy sprawa jest jasna. Wie wtedy, co zrobić, czego od niego oczekujemy, a czego (i dlaczego) wymagamy jako przedstawiciele instytucji publicznych.

Więcej o prostym języku – w tym o pracach zespołu – przeczytają Państwo w zakładce Prosty język w Serwisie Służby Cywilnej.

Kolejne spotkanie zespołu planujemy zorganizować jesienią.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}