W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczęliśmy rekrutację kandydatów do Young Leaders’ Program 2022-2023

18.10.2021

Do 3 grudnia mogą Państwo przesyłać zgłoszenia do programu kształcenia liderów „Young Leaders’ Program” (YLP) i ubiegać się o udział w rocznym kursie w Japonii. YLP jest skierowany do pracowników administracji publicznej, którzy mają mniej niż 40 lat i odznaczają się potencjałem przywódczym. Stypendyści YLP spędzą rok (od października 2022 roku do września 2023 roku) w National Graduate Institute for Policy Studies (GRIPS) w Tokio.

Young Leaders' Program

Czym jest Young Leaders’ Program?

Young Leaders’ Program to inicjatywa japońskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii (MEXT), które pokrywa koszty przelotu w obie strony oraz wypłaca w trakcie trwania nauki comiesięczne stypendium w wysokości 242 000 jenów. Uczestnicy programu nie ponoszą żadnych opłat za studia oraz mają zapewnione zakwaterowanie.

Uczestnik programu musi posiadać:

  • minimum trzyletnie doświadczenie pracy w administracji publicznej,
  • wyższe wykształcenie (co najmniej dyplom licencjata lub równoważny),
  • dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (uzyskany w ciągu ostatnich 2 lat),
  • poświadczenie dobrego stanu zdrowia.

W ramach przewidzianych zajęć obowiązkowych uczestnicy zdobędą teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą:

  • systemów politycznych,
  • stosunków międzynarodowych,
  • gospodarki i administracji.

Oprócz tego każdy będzie mógł wybrać dodatkowe, zgodne z indywidualnymi zainteresowaniami zawodowymi, kursy.

Absolwenci programu uzyskają tytuł magistra administracji publicznej/polityk publicznych.

Wszystkie zajęcia w ramach programu prowadzone są w języku angielskim.

Rekrutacja

Osoby zainteresowane udziałem w programie muszą do 3 grudnia br. przesłać poniższe dokumenty na adres: Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa.

  1. Pismo dyrektora generalnego ze zgodą na udział w programie.
  2. Wypełniony formularz aplikacyjny (zgodnie ze wzorem, 2 egzemplarze – oryginał i kopia).
  3. Aktualna fotografia w formacie 5 cm x 4 cm, podpisana i przypięta do formularza aplikacyjnego.
  4. Dwa listy rekomendacyjne od przełożonych, w tym jeden od bezpośredniego przełożonego (zgodnie z formularzem).
  5. Oficjalny odpis albo oficjalna kopia wyciągu ocen ze wszystkich lat studiów – licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktoranckich – ukończonych przez kandydata (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
  6. Oficjalna kopia dyplomu/ów albo oficjalny odpis dyplomu/ów ukończenia studiów (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
  7. Certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na odpowiednim poziomie (TOEFL iBT 79 pkt lub IELTS 6.0 pkt, lub inny). Certyfikat musi być  wydany w ciągu ostatnich dwóch lat, przez jedną z ogólnie uznawanych jednostek, instytucji certyfikujących, np. Cambridge, TOEFL, IELTS itp. (2 egzemplarze – oryginał i kopia).
  8. Dwie kopie paszportu.
  9. Trzystronicowy list motywacyjny wyjaśniający motywację do udziału w programie YLP, oczekiwania, aspiracje aplikanta i plany na przyszłość (2 egzemplarze – oryginał i kopia).
  10. Odpowiedzi na pytania (zgodnie z formularzem) do eseju (2 egzemplarze – oryginał i kopia).
  11. Poświadczenie dobrego stanu zdrowia (wystawione przez publiczną lub prywatną placówkę służby zdrowia zgodnie z formularzem, 2 egzemplarze – oryginał i kopia).
  12. Zgoda na przetwarzanie danych medycznych (zgodnie z formularzem).

 

Uwaga! Wszystkie wymagane dokumenty/kopie, w języku angielskim, należy przygotować zgodnie z instrukcjami zawartymi w opisie programu. Aby uniknąć błędów formalnych, zachęcamy Państwa do skorzystania z opracowanej przez DSC KPRM listy sprawdzającej.

Departament Służby Cywilnej KPRM dokona wstępnej, formalnej i merytorycznej, selekcji zgłoszeń. Kryteria oceny merytorycznej są następujące:

  1. Motywacja do udziału opisana w trzystronicowym eseju (m.in. przydatność uzyskanej wiedzy w wykonywaniu zadań służbowych, dzielenie się nią po powrocie z innymi pracownikami - kaskadowanie wiedzy).
  2. Zgodność profilu wykształcenia z celami i zakresem tematycznym programu (punkty dodatkowe).
  3. Posiadanie statusu urzędnika służby cywilnej (punkty dodatkowe).

 

Po ocenie wybrane zgłoszenia prześlemy wraz z listem rekomendacyjnym do Ambasady Japonii w Warszawie. W kolejnym etapie kandydaci oceniani są przez GRIPS (instytucję przyjmującą), a następnie przez specjalny zespół YLP wyznaczony przez MEXT.

Kontakt

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Witold Stelmaski (KPRM)

tel.: 22 694 74 61

email: witold.stelmaski@kprm.gov.pl

Jacek Mendyk (Ambasada Japonii)

tel.: 22 584 73 05

e-mail: jacek.mendyk@wr.mofa.go.jp

 

Przed wypełnieniem dokumentów prosimy zapoznać się z poniższymi materiałami.

Materiały

Opis programu i wymagania
Opis programu i wymagania.pdf 0.42MB
Formularz aplikacyjny
Formularz aplikacyjny.pdf 0.26MB
Pytania do eseju
Pytania do eseju.pdf 0.08MB
Formularz listu rekomendacyjnego
Formularz listu rekomendacyjnego.pdf 0.21MB
Klauzula informacyjna YLP
Klauzula informacyjna YLP.pdf 0.51MB
Karta badań lekarskich
Karta badań lekarskich.pdf 0.56MB
Zgoda na przetwarzanie danych medycznych
Zgoda na przetwarzanie danych medycznych.pdf 0.30MB
Lista sprawdzająca
Lista sprawdzająca.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}