Służba Cywilna otwarta na kandydatów z niepełnosprawnościami
05.02.2025
Eksperci Departamentu Służby Cywilnej KPRM spotkali się z doradcami zawodowymi i podopiecznymi Centrum Integracja w Warszawie. Uczestnicy zapoznali się z podstawami funkcjonowania korpusu służby cywilnej oraz dowiedzieli się, jak wygląda nabór na stanowiska urzędnicze. Prelegenci opowiedzieli, jakie zalety ma praca w służby cywilnej oraz odpowiadali na liczne pytania gości. Celem spotkania było zachęcenie do aplikowania i promowanie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w jednostkach administracji rządowej.
Departament Służby Cywilnej KPRM podejmuje szereg inicjatyw, aby zwiększyć zatrudnienie osób ze szczególnymi potrzebami w urzędach administracji rządowej, w tym osób z orzeczoną niepełnosprawnością.
W ramach tych działań, pracownicy DSC zorganizowali spotkanie z warszawskim Centrum Integracja. Blisko dwudziestu zaproszonych gości miało okazję dowiedzieć się, czym jest korpus służby cywilnej, a także jakimi zadaniami zajmują się członkinie i członkowie tej formacji w całej Polsce.
Eksperci opowiedzieli o tym, na jakich zasadach funkcjonuje służba cywilna w Polsce i jakie zadania realizuje. Goście dowiedzieli się też o atutach pracy w administracji rządowej, takich jak stabilność zatrudnienia, możliwości szkoleń i rozwoju zawodowego, równowaga między pracą a życiem prywatnym, czy też możliwość pracy na rzecz dobra wspólnego.
Spotkanie było okazją do przypomnienia, że proces naboru na stanowiska urzędnicze jest otwarty i transparentny. Eksperci podkreślili, że urzędy służby cywilnej są pracodawcami równych szans. To oznacza, że wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą, a zatrudniani są kandydaci, którzy w toku naboru uzyskali najlepszy wynik.
Zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami do aplikowania na stanowiska urzędnicze w służbie cywilnej i rozwijania swojej kariery w ramach administracji publicznej.
Informacje o naborach dostępne są na stronie: https://nabory.kprm.gov.pl