W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Trendy dotyczące pracy zdalnej w służbie cywilnej

01.10.2020

Od początku trwania pandemii koronawirusa praca zdalna jest wykorzystywana w służbie cywilnej. Poziom tego wykorzystania jest jednak zróżnicowany ze względu na rodzaj i charakter zadań realizowanych przez urzędy. Obecnie znaczna część członków korpusu służby cywilnej pracuje stacjonarnie, jednak praca zdalna w służbie cywilnej nadal funkcjonuje w większym stopniu niż przed pandemią. Obecnie świadczy ją 11% członków korpusu służby cywilnej. Jest to nieco ponad 13 tys. osób.

Ręka, która trzyma długopis przykłada go do kartki z wykresami

Z monitoringu, który prowadzi Szef Służby Cywilnej wynika, że tryb pracy zdalnej jest w najmniejszym stopniu wykorzystywany w tych urzędach, które skupiają się na bezpośredniej obsłudze obywateli. Natomiast w tych urzędach, gdzie charakter zadań na to pozwala, udział osób pracujących zdalnie jest wciąż wysoki.

Zachęcamy, aby zapoznali się Państwo z pozostałymi danymi:

  • w dalszym ciągu w największym stopniu zdalnie pracują ministerstwa i KPRM – 43% zatrudnionych (tj. na poziomie zbliżonym do początku pandemii) oraz urzędy centralne – 20%,
  • w urzędach wojewódzkich obecnie zdalnie pracuje ok. 16% osób. Jest to nieco więcej niż na początku pandemii (13%),
  • w urzędach administracji terenowej (szczebla wojewódzkiego i powiatowego oraz administracji skarbowej), skala pracy w tym trybie zmalała do 2%,
  • najwyższy udział pracujących zdalnie odnotowujemy w województwach: mazowieckim – 23% i wielkopolskim – 12%, najniższy zaś w województwie lubelskim – 1%.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}