W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wsparcie doradcze dla koordynatorów do spraw dostępności – raport podsumowujący

12.03.2024

Jak poprawić dostępność w urzędzie szybko i małym kosztem? Jakie działania wpisać do planu dostępności? Co należy do obowiązków urzędów, a co jest dobrą praktyką? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo w raporcie podsumowującym wsparcie doradcze dla koordynatorów do spraw dostępności w urzędach administracji rządowej.

Na górze obrazka nazwa projektu "Współpraca na rzecz dostępności - szkolenia dla koordynatorów". Pod nim logo projektu. Proste grafiki wektorowe w okręgu.

Informacja o współfinansowaniu projektu z Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

Dostępność urzędów zweryfikowaliśmy, wykorzystując specjalnie przygotowane listy sprawdzające, które zawierają szczegółowe wytyczne dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Wytyczne zostały podzielone według priorytetu wdrażania na takie, które:

  1. muszą być wdrożone, ponieważ zawierają realizację obowiązku zapewnienia dostępności, który wynika z przepisów,
  2. powinny być wdrożone – ich realizacja nie jest obowiązkowa, ale znacząco poprawi dostępność,
  3. mogą być wdrożone – ich realizacja nie wynika wprost z przepisów prawa i/lub nie poprawi dostępności w stopniu znacznym,
  4. nie muszą być wdrożone teraz, ale mogą być uwzględnione w przyszłości.

Do każdej wytycznej opracowaliśmy rozwiązanie modelowe do wykorzystania jako rekomendacja dla całej administracji publicznej.

Przedstawione rozwiązania są podzielone na takie, które wynikają z przepisów i takie, które są dobrymi praktykami. Każdy z podrozdziałów raportu dotyczy innej strefy obiektu oraz jego otoczenia i jest podzielony na 3 części:

  1. Wymagania prawne (jakie rozwiązania należy wdrożyć),
  2. Dobre praktyki (jakie rozwiązania rekomendujemy wdrożyć),
  3. Rozwiązania niskokosztowe (jakie rozwiązania można wdrożyć „od zaraz”).

Zaproponowany model wsparcia doradczego (wraz z opracowanymi listami sprawdzającymi dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną) można wykorzystać do działań na rzecz poprawy dostępności w każdym urzędzie.

Zachęcamy do skorzystania z raportu!

Materiały

WRD - Raport podsumowujący działania doradcze w urzędach
WRD - Raport podsumowujący działania doradcze w urzędach.pdf 0.77MB

O projekcie

W ramach projektu „Współpraca na rzecz dostępności – szkolenia dla koordynatorów” przeszkoliliśmy ponad 1100 koordynatorów do spraw dostępności w ok. 800 urzędach. Dzięki szkoleniom koordynatorzy podnieśli wiedzę z zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, co przyczyniło się do poprawy jakości usług publicznych. Koordynatorzy otrzymali również wsparcie doradcze jak poprawić dostępności architektoniczną i komunikacyjno-informacyjną w swoich urzędach. Wsparcie obejmowało:

  • weryfikację dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej urzędu wraz z rekomendacjami,
  • konsultacje dotyczące poprawy dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej,
  • pomoc w przygotowaniu lub aktualizacji planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności.

Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo w naszym Serwisie.

{"register":{"columns":[]}}