W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór marzec 2023 – BRD

Wojewoda Warmińsko-Mazurski na podstawie art. 21 ust. 1a ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Termin składania wniosków od 02.03.2023 r. do 03.04.2023 r.


Zgodnie z art. 21 oraz art. 4 ust. 1a ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2022 r., poz. 505 ze zm.), w ramach realizacji zadań powiatowych i zadań gminnych mogą być w szczególności dofinansowane zdania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów.


Wnioski o udzielenie dofinasowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg należy składać w Punkcie Obsługi Klienta (parter) Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, 10 - 575 Olsztyn, osobiście w godzinach pracy Urzędu tj. 7.30-15.30 lub przesyłając pocztą na ww. adres.


W przypadku wniosków składanych osobiście godzina 15:30 dnia 03.04.2023 r. jest ostatecznym terminem wpływu wniosku do Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego. Wnioski
złożone po ww. terminie zostaną odrzucone jako niespełniające wymogów formalnych.
W przypadku wniosków przesłanych pocztą, data 03.04.2023 r. jest ostatecznym terminem nadania przesyłki. Wnioski opatrzone późniejszą datą nadania zostaną odrzucone jako
niespełniające wymogów formalnych.


Wojewoda nie ustala limitu ilości złożonych wniosków. Nie dopuszcza się składania wniosków w formule „Zaprojektuj i zbuduj”.

Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Kwota środków na 2023 r. przeznaczonych na dofinansowanie w/w zadań powiatowych i zadań gminnych w województwie warmińsko-mazurskim wynosi 60 813 829,91 zł.
W tym na zadania:
powiatowe: 30 406 914,95 zł,
gminne: 30 406 914,96 zł.


Zakres i cel zadań
Zgodnie z ustawą o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg, w ramach realizacji zadań powiatowych i zadań gminnych mogą być dofinansowane zadania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie:
- dróg dla pieszych,
- dróg dla pieszych i rowerów,
- dróg dla rowerów,
- przejść dla pieszych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych,
- przejazdów dla rowerów,
- peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów.
Obowiązujące zasady:

  •  o dofinansowanie z Funduszu mogą ubiegać się samorządy gminne i powiatowe, za wyjątkiem prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa;
  • wnioskodawcą może być jedynie ustawowy zarządca drogi (w dniu złożenia wniosku), zgodnie z art. 19 ust. 2 i 5 oraz 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
  •  zadania mogą być realizowane wyłącznie na drogach publicznych, brak możliwości realizacji zadań na drogach wewnętrznych;
  •  dofinansowaniem mogą być objęte jedynie zadania rozpoczynające się w 2023 r.;
  • dofinansowaniem mogą być objęte zadania polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów;
  •  poprzez jedno zadanie należy rozumieć wykonanie przejścia dla pieszych lub przejazdu dla rowerów lub drogi dla rowerów lub drogi dla pieszych i rowerów lub drogi dla pieszych lub peronu przystankowego wraz z dojściem do peronu (jedno zadanie – jeden wniosek);
  •  dopuszcza się ujęcie w jednym wniosku różnych zadań, pod warunkiem, że będą funkcjonalnie powiązane i realizowane w ramach jednej inwestycji (np. budowa przejścia dla pieszych oraz budowa przejazdu dla rowerów, czy np. budowa dróg dla pieszych i rowerów oraz budowa przejścia dla pieszych), tak aby mogły otrzymać dofinansowanie w tym samym czasie;
  • wszystkie zadania w ramach jednego wniosku muszą być realizowane w ramach jednej formuły (rodzaju robót), np. tylko budowa lub tylko remont;
  •  przewidywany czas realizacji zadania nie może być dłuższy niż 12 miesięcy (w trybie jednorocznym);
  •  okres realizacji zadania liczony jest od dnia podpisania umowy z wykonawcą do daty dokonania ostatniej płatności związanej z realizacją inwestycji (zakończenie finansowe);
  • umowa o udzielenie dofinansowania zadania wygasa z mocy prawa jeżeli wnioskodawca nie zawrze umowy na realizację zadania w terminie do 15 grudnia roku, na który w planie finansowym Funduszu przeznaczono środki na dofinansowanie tego zadania;
  •  w przypadku gdy termin realizacji zadania rocznego kończy się w kolejnym roku, wypłata dofinasowania musi nastąpić do końca roku 2023;
  •  poziom dofinansowania dla poszczególnych zadań powiatowych oraz zadań gminnych zostanie określony przy ustalaniu listy zdań powiatowych i zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu, zgodnie z ustawą o RFRD;
  •  maksymalny poziom dofinansowania może wynieść do 80% kosztów kwalifikowanych zadania;
  •  we wniosku o dofinansowanie należy określić przewidywany koszt i czas realizacji zadania oraz termin dokonywania wypłat na rzecz wykonawcy zadania;
  • oceny wniosków o dofinansowanie dokonuje Wojewódzka komisja oceny wniosków powołana przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego.

Koszty kwalifikowane zadania obejmują koszty poniesione od 01 stycznia 2023 r, tj. m.in.:

  •  koszt robót budowlanych wykonywanych na przejściu dla pieszych/drodze dla pieszych i rowerów/drodze dla rowerów/przejeździe dla rowerów/peronie przystankowym wraz z dojściami do tego peronu oraz robót dotyczących urządzeń ruchu drogowego;
  • koszt wykonania oświetlenia czy też sygnalizacji świetlnej, akustycznej, wibracyjnej, bez wykonywania innych robót;
  • koszt wykonania zawężenia pasów ruchu na przejściu dla pieszych;
  •  koszt wykonania dojścia do przejścia dla pieszych w formie chodnika lub drogi dla pieszych i rowerów;
  •  koszt wykonania azylu (wyłącznie wyniesionego);
  • koszt wykonania prac mających na celu dostosowanie przejścia dla osób z niepełnosprawnościami;
  •  koszt znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  •  koszt usunięcia obiektów i zieleni ograniczających widoczność, korekty łuków; 
  • koszt sporządzenia dokumentacji;
  •  koszt wykonania tablicy informacyjnej.

Koszty niekwalifikowane zadania obejmują:

  • koszty poniesione przed 01.01.2023 r.
  • koszty robót dotyczących infrastruktury technicznej nie związanej z drogą i inwestycją np. koszty wykonania sieci wodociągowej, gazowej, sanitarnej, telekomunikacyjnej, elektrycznej (z wyjątkiem oświetlenia danego zadani, np. przejścia dla pieszych), przyłączy do tych sieci lub usunięcia kolizji z nimi.
  •  Koszty robót, które powinny być wykonywane w ramach bieżącego utrzymania.

Wymogi formalne:

  •  wniosek należy złożyć w terminie wskazanym w ogłoszeniu, wnioski złożone po terminie podlegają odrzuceniu;
  • wniosek należy złożyć na właściwym formularzu;
  • wniosek powinien być złożony przez ustawowego zarządcę drogi (w dniu złożenia wniosku) - zgodnie z art. 19 ust. 2 i 5 oraz ust 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych;
  • wniosek powinien być podpisany przez osoby upoważnione (należy załączyć kopię upoważnienia w przypadku podpisania wniosku przez osoby upoważnione ze strony wnioskodawcy);
  • wniosek należy wypełnić z należytą starannością szczególnie w zakresie spójności danych i informacji;
  • wniosek powinien spełniać wszystkie wymogi dotyczące przedmiotu wniosku wymienione w Karcie oceny formalnej;
  •  do wniosku należy załączyć wszystkie wymagane załączniki.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:

  • zgłoszenie organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonywania robót budowlanych wraz z oświadczeniem wnioskodawcy o braku sprzeciwu organu administracji architektoniczno-budowlanej wobec zgłoszenia inwestora lub zgłoszenie organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonywania robót budowlanych wraz z zaświadczeniem organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia tego sprzeciwu (jeśli jest wymagane przepisami prawa);
  •  Projekt stałej organizacji ruchu (w przypadku gdy wniosek dotyczy zadania w wyniku realizacji którego stała organizacja ruchu nie ulega zmianie, należy dołączyć obowiązującą stałą organizację ruchu);
  • czytelną mapę poglądową obrazującą lokalizację zadania/zadań na tle obiektów o charakterze publicznym czy obiektów prowadzących działalność gospodarczą (np. urzędy, placówki oświatowe, handlowe, ochrony zdrowia, opiekuńcze, kultury, sportu, rekreacji i wypoczynku, itp.) czy też przedsięwzięcie komunikuje ważne instytucje lub miejscowości ze sobą;
  • pismo z Policji z informacją o liczbie zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji) w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych/przejazdu dla rowerów oraz wzdłuż dróg dla pieszych/dróg dla pieszych i rowerów/dróg dla rowerów/peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów z udziałem pieszych w podziale na lata 2020, 2021 i 2022;
  • pismo z Policji o liczbie osób zabitych lub rannych w wyniku zdarzeń drogowych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych/przejazdu dla rowerów oraz wzdłuż dróg dla pieszych/dróg dla pieszych i rowerów/dróg dla rowerów/peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów z udziałem pieszych w podziale na lata 2020, 2021 i 2022;
  • oświadczenie o przekazaniu danych o sieci dróg publicznych;
  • potwierdzoną za zgodność kopię porozumienia o przekazaniu zarządzania drogą innemu podmiotowi (w przypadku jeśli wniosek składa podmiot nie będący ustawowym zarządcą drogi);
  • potwierdzoną za zgodność kopię upoważnienia w przypadku podpisania wniosku przez osoby upoważnione ze strony wnioskodawcy.

Wzór wniosku oraz pozostałe dokumenty dotyczące naboru wniosków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zostały zamieszczone na stronie internetowej Warmińsko-
Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: Nabór marzec 2023-BRD
UWAGA!
Dane przedstawione we wniosku muszą odzwierciedlać stan faktyczny. Podawane parametry techniczne muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi.

Osoby do kontaktu – pracownicy Wydziału Infrastruktury i Nieruchomości Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie:
Izabela Sielicka – Werner - Przewodnicząca Komisji oceny wniosków tel. 89 52 32 561, pok.126
Liliana Klimek – tel. 89 52 32 443, pok. 349
 

Materiały

Zadania powiatowe - l. podstawowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania​_powiatowe​_-​_l​_podstawowa​_(zm​_1​_-​_11102023).pdf 0.73MB
Zadania gminne - l. podstawowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania​_gminne​_-​_l​_podstawowa​_(zm​_1​_-​_11102023).pdf 0.63MB
Zadania powiatowe - l. rezerwowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania​_powiatowe​_-​_l​_rezerwowa​_(zm​_1​_-​_11102023).pdf 0.54MB
Zadania gminne - l. rezerwowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania​_gminne​_-​_l​_rezerwowa​_(zm​_1​_-​_11102023).pdf 0.54MB
Warmińsko-Mazurskie BRD RFRD 2023 pierwsza strona-4
Warmińsko-Mazurskie​_BRD​_RFRD​_2023​_pierwsza​_strona-4.pdf 0.10MB
Zadania powiatowe - lista podstawowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania​_powiatowe​_-​_lista​_podstawowa​_-​_BRD​_(21092023​_r).pdf 0.31MB
Zadania gminne - lista podstawowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania​_gminne​_-​_lista​_podstawowa​_-​_BRD​_(21092023​_r).pdf 0.24MB
Zadania powiatowe - lista rezerwowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania​_powiatowe​_-​_lista​_rezerwowa​_-​_BRD​_(21092023​_r).pdf 0.14MB
Zadania gminne - lista rezerwowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania​_gminne​_-​_lista​_rezerwowa​_-​_BRD​_(21092023​_r).pdf 0.14MB
Wzór umowy - Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Wzór​_umowy​_-​_Bezpieczeństwa​_Ruchu​_Drogowego.doc 0.12MB
1​_Wzór wniosku​_o​_wypłatę​_dofinansowania​_na BRD z​_RFRD
1​_Wzór​_wniosku​_o​_wypłatę​_dofinansowania​_na​_BRD​_z​_RFRD.docx 0.03MB
2​_Wzór Harmonogram​_przekazywania​_środków​_BRD​_RFRD​_
2​_Wzór​_Harmonogram​_przekazywania​_środków​_BRD​_RFRD​_.xlsx 0.01MB
3​_Wzór wniosku​_o​_płatność​_zaliczką​_z​_BRD​_RFRD​_
3​_Wzór​_wniosku​_o​_płatność​_zaliczką​_z​_BRD​_RFRD​_.docx 0.02MB
4​_Wzór formularza​_rozliczenia​_zaliczki​_z​_RFRD​_BRD
4​_Wzór​_formularza​_rozliczenia​_zaliczki​_z​_RFRD​_BRD.docx 0.02MB
5. Wzór Sprawozdania z poprawy bezpieczne przejścia
5​_Wzór​_Sprawozdania​_z​_poprawy​_bezpieczne​_przejścia.xls 0.04MB
6​_Wzór rozliczenia​_dofinansowania​_z​_RFRD​_BRD
6​_Wzór​_rozliczenia​_dofinansowania​_z​_RFRD​_BRD.xls 0.10MB
7​_Wzór​_Tablicy informacyjnej​_MI​_​_obowiązujący​_od​_25062021
7​_Wzór​_Tablicy​_informacyjnej​_MI​_​_obowiązujący​_od​_25062021.doc 0.27MB
7a Informacja w sprawie zmiany rozporządzenia dot. działań informacyjnych
7a​_Informacja​_w​_sprawie​_zmiany​_rozporządzenia​_dot​_działań​_informacyjnych.docx 0.01MB
8​_Wzór​_wniosku o​_sporządzenie​_aneksu​_do​_umowy​_z​_BRD​_​_RFRD
8​_Wzór​_wniosku​_o​_sporządzenie​_aneksu​_do​_umowy​_z​_BRD​_​_RFRD.docx 0.02MB
Instrukcja wypełniania wniosku -nabór marzec 2023 BRD
Instrukcja​_wypełniania​_wniosku​_-nabór​_marzec​_2023​_BRD.pdf 0.14MB
Wniosek o dofinansowanie - BRD (marzec 2023)
Wniosek​_o​_dofinansowanie​_-​_BRD​_(marzec​_2023).xls 0.18MB
Załącznik do wniosku - oświadczenie o przekazaniu danych o sieci dróg publ.
Załącznik​_do​_wniosku​_-​_oświadczenie​_o​_przekazaniu​_danych​_o​_sieci​_dróg​_publ.pdf 0.07MB
Karta oceny formalnej - przejścia marzec 2023
Karta​_oceny​_formalnej​_-​_przejścia​_marzec​_2023.pdf 0.09MB
Karta oceny merytorycznej - przejścia
Karta​_oceny​_merytorycznej​_-​_przejścia.xls 0.05MB
Instrukca oceny dla komisji przejscia
Instrukca​_oceny​_dla​_komisji​_przejscia.pdf 0.12MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.03.2023 10:21 Urszula Kalinowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Infrastruktury i Nieruchomości
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór marzec 2023 – BRD 7.0 17.10.2023 14:32 Urszula Kalinowska
Nabór marzec 2023 – BRD 6.0 11.10.2023 15:06 Urszula Kalinowska
Nabór marzec 2023 – BRD 5.0 04.10.2023 12:43 Urszula Kalinowska
Nabór marzec 2023 – BRD 4.0 27.09.2023 14:32 Urszula Kalinowska
Nabór marzec 2023 – BRD 3.0 27.09.2023 13:31 Urszula Kalinowska
Nabór marzec 2023 – BRD 2.0 02.03.2023 10:23 Urszula Kalinowska
Nabór marzec 2023 – BRD 1.0 02.03.2023 10:21 Urszula Kalinowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}