Plany wdrożenia kolejnych e-usług KAS
06.08.2025
- Prezentujemy informacje o istotnych z punktu widzenia klientów KAS wdrożeniach planowanych na III i IV kwartał 2025 r.
- Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) regularnie informuje o planach wdrażania swoich usług. Dzięki temu klienci KAS z wyprzedzeniem mogą przygotować się do zapowiadanych zamian.
- Plan informatyzacji usług KAS obejmuje lata 2024-2028. Znajdują się w nim też szczegółowe informacje o planowanych zmianach w perspektywie półrocznej.
Krajowa Administracja Skarbowa sukcesywnie podnosi poziom jakości świadczonych usług. Jednym z priorytetów KAS w tym zakresie jest wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i udostępnianie kolejnych e-usług, które spełniają oczekiwania klientów.
W perspektywie lat 2024-2028 KAS kontynuuje budowę i rozwój usług dla swoich klientów. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w prezentacji na końcu komunikatu.
Planowane zmiany do wdrożenia w III i IV kwartale 2025 roku, to m.in.:
- uruchomienie konta organizacji w aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy (e-US),
- reprezentanci organizacji otrzymają dostęp w e-US do usługi podsumowującej stan ich należności wraz z odsetkami,
- wdrożenie w e-US usługi polegającej na możliwości uzyskania przez podatnika VAT oraz podatnika VAT-UE potwierdzenia zarejestrowania jako podatnik VAT lub podatnik VAT-UE,
- udostępnienie w e-US zmodernizowanego serwisu Sprawdź status NIP,
- możliwość udziału w testach otwartych API Krajowego Systemu e-Faktur 2.0,
- udostępnienie certyfikatów KSeF 2.0,
- udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0,
- udostępnienie kolejnych usług w ramach Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC),
- udostępnienie zaktualizowanej o nowe funkcje wersji aplikacji mobilnej e-Paragony.
Materiały
Prezentacja: Plan wdrażania usług dla klientów Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2024-2028. Stan na 30.06.2025 r.Plan_IT_KAS_dlaKlientow_20250630.pptx 1.42MB