W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Samoocena CAF w Publicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Kowalewie Pomorskim

04.11.2022

W czerwcu tego roku w Publicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Kowalewie Pomorskim po raz pierwszy przeprowadzono samoocenę z wykorzystaniem modelu CAF 2020. Inicjatywa i determinacja dyrektora Krzysztofa Sypka, pozwoliły na wykorzystanie modelu CAF do kompleksowej oceny sposobu funkcjonowania szkoły. To pierwsza tego typu jednostka w Polsce, która skorzystała z możliwości doskonalenia jakości świadczonych usług z pomocą tego narzędzia

Logo Publicznej Szkoły Muzycznej I st w Kowalewie Pomorskim i logo CAF

Jakie są efekty samooceny?

  • Podczas samooceny szkoła uzyskała najlepsze wyniki w obszarze tzw. potencjału. Według zespołu samooceny, najmocniejsze strony organizacji to: pracownicy, partnerstwo i zasoby oraz przywództwo.
  • Głównym obszarem do poprawy okazał się brak doprecyzowanego systemu pomiaru celów w organizacji.
  • W ramach planu doskonalenia opracowany został harmonogram prac, którego celem jest doskonalenie procesów zarządzania szkołą.

Co dalej?

Władze Szkoły planują ubiegać się o tytuł Skutecznego Użytkownika CAF. W tym celu, zamierzają zgłosić szkołę jako organizację podległą jednostce samorządu terytorialnego do uczestnictwa w Procedurze Poświadczenia Jakości Zastosowania CAF. Pozytywna weryfikacja pozwoli Publicznej Szkole Muzycznej w Kowalewie Pomorskim dołączyć do grona 77 Skutecznych Użytkowników CAF w Polsce.

Więcej o możliwości ubiegania się o tytuł Skutecznego Użytkownika CAF na stronie Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego w Łodzi, który pełni funkcję krajowego organizatora CAF ds. jst.

Kiedy kolejna samoocena CAF?

Tylko te organizacje, które cyklicznie wykorzystują wyniki samooceny CAF do planowania i realizacji działań doskonalących stale usprawniają swoje funkcjonowanie i podnoszą jakość świadczonych usług. Dlatego dyrektor Sypek już dziś planuje kolejną samoocenę z wykorzystaniem modelu. Docelowo Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Kowalewie Pomorskim planuje przeprowadzać samoocenę co dwa, tak aby zachować ciągłość zbieranych danych i możliwość stałego doskonalenia.

Sprawozdanie i plan doskonalenia

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z pełnym sprawozdaniem z samooceny oraz z planem doskonalenia. Oba dokumenty znajdą Państwo w załącznikach. Więcej informacji o samoocenie znajdą Państwo również na stronie internetowej Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kowalewie Pomorskim.

Dyrekcja Szkoły jest przekonana, że szerokie stosowanie samooceny CAF w polskich placówkach edukacyjnych może mieć pozytywny wpływ na ich działalność oraz jakość oferowanych usług. Może też wpłynąć na to, że szkoły będą postrzegane jako transparentne podmioty publiczne nastawione na doskonalenie swojego funkcjonowanie.

W pełni podzielamy to zdanie. Gratulujemy inicjatywy i determinacji. Liczymy że doświadczenia pracowników Szkoły Muzycznej w Kowalewie Pomorskim będą inspiracją do innych placówek edukacyjnych.

Wszystkie organizacje publiczne zachęcamy do korzystania z modelu CAF w doskonaleniu sposobu funkcjonowania i jakości świadczonych usług.

Więcej informacji o CAF znajdą Państwo w dedykowanej CAF zakładce serwisu służby cywilnej.

Materiały

Sprawozdanie, karta ocen, dowodów - Samoocena wg CAF 2020 - PSM I st w Kowalewie Pomorskim 2022
Sprawozdanie,​_karta​_ocen,​_dowodów​_-​_Samoocena​_wg​_CAF​_2020​_-​_PSM​_I​_st​_w​_Kowalewie​_Pomorskim​_2022.pdf 0.55MB
Plan doskonalenia Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kowalewie Pomorskim 2022
Plan​_doskonalenia​_Publicznej​_Szkoły​_Muzycznej​_I​_stopnia​_w​_Kowalewie​_Pomorskim​_2022.pdf 0.19MB
{"register":{"columns":[]}}