W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szef Służby Cywilnej podpisał zalecenie w zakresie aktywności członków korpusu służby cywilnej w internecie

21.07.2021

Podejmując aktywność w internecie zawsze przestrzegaj zasad, również w czasie wolnym od pracy. Bądź rzetelny – zawsze upowszechniaj tylko sprawdzone treści. Jako pracodawca – dawaj dobry przykład właściwego zachowania w sieci. Te i wiele innych wytycznych znajdą Państwo w podpisanym dziś Zaleceniu Szefa Służby Cywilnej w zakresie aktywności członków korpusu służby cywilnej w internecie. Ma ono pomóc członkom korpusu korzystać z możliwości jakie daje internet, unikając związanych z tym zagrożeń.

Prosta grafika pokazująca osoby przy codziennej aktywności internetowej

Poprzez zalecenie Szef Służby Cywilnej chce:

  • wesprzeć członków korpusu we właściwym rozumieniu zasad służby cywilnej i zasad etyki korpusu w kontekście aktywności w internecie,
  • pomóc członkom korpusu i ich pracodawcom we wzmacnianiu wizerunku profesjonalnej, rzetelnej, bezstronnej i politycznie neutralnej służby cywilnej oraz
  • budować zaufania obywateli do korpusu i instytucji publicznych, które ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania państwa.

Zalecenie uwzględnia:

  • wytyczne skierowane do wszystkich członków korpusu służby cywilnej, w tym wskazówki: na co należy zwrócić uwagę przed podjęciem aktywności w internecie? O czym warto pamiętać w jej trakcie? Na co w sposób szczególny uważać?
  • dodatkowe wytyczne, adresowane do pracodawców, na których spoczywa szczególna odpowiedzialność za promowanie właściwych postaw i zachowań w internecie.

Jak powstało Zalecenie?

Zalecenie to efekt współpracy:

  • zespołu zdaniowego ds. opracowania projektu wytycznych. Ten powołaliśmy spośród zainteresowanych współpracą członków zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej. Zespół zainicjował prace w kwietniu, inspirując się najlepszymi krajowymi i międzynarodowymi rozwiązaniami,
  • członków całego zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej i ekspertów Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, którzy opiniowali projekt, opracowany przez zespół zadaniowy oraz
  • dyrektorów generalnych, Komendantów Głównych i kierowników innych urzędów, którzy wzięli udział w konsultacjach treści projektu.

Zachęcamy, aby zapoznali się Państwo z Zaleceniem i korzystali z zawartych w nim wytycznych.

Co dalej?

W drugiej połowie roku zespół zadaniowy opracuje propozycje odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z konkretnymi przypadkami aktywności w sieci. Poinformujemy o tym w Serwisie Służby Cywilnej.

Materiały

Zalecenie Szefa Służby Cywilnej w zakresie aktywności członków koprusu słuzby cywilnej w internecie
Zalecenie Szefa Służby Cywilnej w zakresie aktywności członków koprusu słuzby cywilnej w internecie.pdf 1.14MB