W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Z pracownikami urzędów o funkcji doradcy ds. etyki

29.11.2021

Dzisiaj zorganizowaliśmy ostatnie już w tym roku spotkanie z pracownikami urzędów terenowych. Uczestnicy rozmawiali o tym jak realizować obligatoryjny standard zarządzania zasobami ludzkimi oraz jak wzmacniać kulturę uczciwości w służbie cywilnej. Zasadniczym punktem była prezentacja standardów pracy doradcy ds. etyki.

Grafika symbolizuje pracę zespołową. Na zdjęciu widzimy zarys dziesięciu postaci, każda innego koloru, pod nimi duży napis TEAMWORK

Celem spotkań jest dyskusja na temat przykładowych mechanizmów wsparcia pracowników w sytuacjach, które budzą ich wątpliwości etyczne. Szef służby cywilnej zobowiązał kierowników urzędów do ich ustanowienia w Zarządzeniu nr 6 w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Doradca ds. etyki w urzędzie zapewnia realizację tego standardu.

W trakcie takich wydarzeń wyjaśniamy:

  • dlaczego warto powołać doradcę ds. etyki w służbie cywilnej,
  • kim jest taki doradca i na czym polega pełnienie tej funkcji,
  • jakie są jego zadania, prawa i obowiązki.

Poprzez organizację spotkań zespół ds. etyki zachęca kierownictwo, aby:

W listopadzie odbyły się spotkania z pracownikami:

  • Archiwów Państwowych – we współpracy z doradcami ds. etyki w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych oraz
  • Wojewódzkich Inspektoratów Nadzoru Budowlanego – we współpracy z doradcami ds. etyki w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowalnego.

Spotkania przygotowała i poprowadziła Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej.

{"register":{"columns":[]}}